El club suma 42 medalles autonòmiques i nacionals a l’aire lliure en una temporada històrica

La classificació de l’equip masculí per a disputar la lliga de Primera Divisió ha estat la principal fita de la campanya. El club ‘groguet’ ha estat present en campionats d’Espanya en totes les categories, mentre que l’escola d’atletisme continua creixent i arriba ja als 800 alumnes. David Melo: ‘Esta ha sigut la temporada més fructífera en els gairebé 40 anys d'història del club’.

Els artífexs de l’ascens a Primera Divisió, amb entrenadors, president del club i autoritats municipals, en una recepció a l’Ajuntament de Gandia el passat 9 de juliol. / Foto: Carola Woodward.

El Club d’Atletisme Safor tanca la temporada a l’aire lliure amb un total de 42 medalles aconseguides en campionats autonòmics i nacionals, i la seua presència en els podis de totes les competicions provincials. Per equips la fita més destacat va ser l’ascens a la Primera Divisió de l’atletisme espanyol amb els xics en la Final A del Campionat de Clubs de Segona Divisió celebrada el passat 16 de juny a Valladolid.

Pel que fa a les competicions individuals, hi hagué presència d’atletes ‘groguets’ en campionats d’Espanya de totes les categories, i dues medalles nacionals; una plata en llargada per a Iván Duarte (amb el CA Els Sitges) al Sub20 de Granollers, disputat el passat 7 de juliol, i un bronze en alçada per a Jordi Miret (Sub16), a principis de mes a Gijón.
La resta de medalles, 29, van ser en autonòmics, on destaquen 10 en el Sub20 (Junior) disputat a Elx, huit metalls en el Sub16 (Cadet) de Gandia; o les 11 aconseguides en els campionats màster, amb atletes com Pilar Rubio, Marian Ruiz, José García-Pando i Andreu Morant.

A nivell col·lectiu cal referir-se a l’ascens, una gesta que es va aconseguir gairebé sense fitxatges de fora i amb atletes de la comarca, cosa que té més mèrit. Feia quasi 30 anys, en l’estiu de 1992, que el club no arribava a una fase d’ascens amb els seus dos equips, però en aquella ocasió no va aconseguir pujar, a diferència d’esta temporada amb els xics.

Cal destacar, a més, que a Valladolid s’estrenava la fórmula d’anar amb cinc atletes de clubs filials, que van defensar els colors del CA Safor; tres llançadors formats en el Garbí, i dos del CA Els Sitges, en virtut dels acords de col·laboració. Per la seua banda, les xiques també van disputar la mateixa fase a Sòria, però van quedar en tercer lloc, i per poc seguiran a Segona Divisió, donat que només es classificaven els dos primers.

Una altra competició per equips a destacar va ser l’autonòmic de clubs absolut, el 18 de maig a Gandia, on es va aconseguir una tercera posició, tant en xiques com en xics. En l’autonòmic Sub20 (Junior) hi hagué una quarta plaça per a xics i xiques; i en el Sub16 (Cadet) van ser tercers, també tant les xiques com els xics. Esta temporada hi ha hagut diversos atletes del CA Safor cedits al CA Els Sitges, i així, al maig set d’ells van ajudar al club de Burjassot en el nacional per equips Sub20 (Junior), que es va celebrar a Saragossa.

A més, el club ha continuat demostrant la seua capacitat per a organitzar amb èxit campionats en la pista de Gandia, com el citat autonòmic absolut, o el cadet del passat 1 de juny.

David Melo: ‘La millor temporada’
El director esportiu del club, David Melo, no dubta a afirmar que esta ha sigut “la millor temporada, almenys la més fructífera pel que fa a resultats en els 39 anys d’història del club, cosa que també dóna vertigen perquè ens obliga a mantindre el nivell”, però, confia en què “amb treball i una bona organització es pot aconseguir”.

Encara queden algunes proves fins a donar la temporada per liquidada, com són el Campionat d’Espanya de Federacions Autonòmiques, este mateix dissabte a Pamplona, on ha estat convocada la fondista Pilar Vázquez; el Campionat d’Espanya Individual Absolut, que tindrà lloc a La Nucia a finals d’agost i al qual també acudirà Vázquez; i el Campionat d’Espanya de Clubs Sub16, el 5 d’octubre, on s’ha classificat l’equip femení cadet.

Escola d’atletisme
En paral·lel, l’escola d’atletisme continua creixent i es va tancar amb 797 inscrits en totes les seues àrees. D’ells la meitat van ser xiquets i joves, uns altres 153 eren als grups de tecnificació i especialització, una trentena de la secció de duatló i triatló, i vint més en el grup d’Astea-Safor, especialitzat en xiquets amb autisme. A això cal sumar els tres grups d’adults que entrenen per les vesprades i 200 joves de la comarca que realitzen activitats extraescolars d’atletisme. El club manté oberta la matrícula per a la temporada 2019/2020, de forma “on line” a la direcció http://www.clubatletismesafor.es/inscripcions/.

ENLLAÇ AL BALANÇ DE LA TEMPORADA EN PISTA COBERTA 2018-2019.

Etiquetes:  ,