El club tanca la temporada d’hivern amb 23 medalles en campionats autonòmics i nacionals

Les fites més destacades van ser el bronze absolut de Mar Morant en disc i l'or nacional del cadet Borja Ortega en els 1.000 m.l.
L'equip absolut femení de cross que va aconseguir el títol autonòmic a Castelló.
L’equip absolut femení de cross que va aconseguir el títol autonòmic a Castelló.

La medalla de bronze per l’absoluta Mar Morant en el Campionat d’Espanya de Llançaments Llargs d’Hivern, disputat a Montijo, i l’or nacional per al cadet Borja Ortega als 1.000 metres llisos a Sabadell han estat les fites més destacades en la passada temporada en pista coberta per al Club d’Atletisme Safor Delikia Sport. En total, els atletes «groguets» han aconseguit 23 medalles de calat; les dues medalles nacionals i 21 més en campionats autonòmics. Per equips els principals èxits es van donar a l’aire lliure en el cross, amb la victòria de les xiques absolutes en l’autonòmic de Castelló, mentre que en pista coberta les júnior i cadets van pujar al tercer calaix del podi autonòmic.

Mar Morant va fer història en les estadístiques del club «groguet» el passat 3 de març a Montijo (Extremadura), en aconseguir una medalla absoluta en un campionat nacional, cosa que no passava en el CA Safor des de feia molts anys. De fet, va ser el segon metall absolut en categoria femenina després del de Carmen Pemán en els 800, a més de les assolides per l’olímpic Toni Andrés i José Bernardo Muñoz, en 400 i 200 m a l’aire lliure, respectivament, a mitjans dels anys 90.

En el VIII Campionat d’Espanya d’Hivern de Llançaments Llargs, i amb unes condicions meteorològiques adverses, Morant va aconseguir desplaçar el disc d’1 kg fins als 47,72 metres. La seua pròxima cita serà la «versió estival» d’este nacional, el Campionat d’Espanya Absolut, a disputar a Getafe els propers dies 21 i 22 de juliol.

I el passat 18 de març, al XXXI Campionat d’Espanya U16 disputat a Sabadell, el jove valler Borja Ortega es va proclamar campió nacional en els 1.000 metres llisos. Després d’una espectacular última volta, el migfondista completava la distància en 2:37.12, millorant així la seua marca personal en comparació als 2:40.53 que va fer en l’autonòmic per equips de gener. Per a Borja era la primera medalla en un nacional, i des del més alt del podi va voler dedicar-li-la al seu amic Yago, que va faltar recentement.

Mar Morant i Borja Ortega. / Foto: Laura Albiac, Club Atletisme Sant Just.

Borja practica atletisme des d’aleví i entrena a les pistes de Gandia i Tavernes. Amb només 15 anys es perfila com un valor en alça, baix la disciplina de la seua entrenadora, la també vallera Bea Bosch. L’objectiu per a la temporada a l’aire lliure és millorar este registre en l’autonòmic, i intentar repetir èxit en el Campionat d’Espanya Cadet que es disputarà a Castelló.

Pel que fa a equips, les majors alegries les van donar les xiques en el cross curt. El combinat absolut, format per Pilar Vázquez, Andrea Abad, Carla de Tena, Neus Mas i Pilar Rubio, va aconseguir el títol autonòmic el passat 11 de febrer a Castelló, imposant-se a clubs totpoderosos com el Playas de Castelló, en el seu propi feu, o el CA Silla. Més tard, en el nacional de Gijón, el passat 25 de febrer, van quedar en el 14è lloc, una plaça digna tenint en compte l’alt nivell.

Per la seua banda, l’equip cadet femení, que també va estar present a Gijón, va aconseguir el bronze autonòmic en cross i en l’autonòmic de pista coberta, i les júnior també van ser terceres baix sostre. A banda de les 2 medalles nacionals, el desglossament de medalles en campionats autonòmics individuals en pista coberta és el següent: en el júnior 5 metalls (1 or de Maria Evangelista, 1 plata i 3 bronzes); en infantil 4 medalles (2 ors amb Ángela Casanova i Jordi Miret, 1 plata i 1 bronze); en absolut, 1 plata; al cadet 2 medalles (1 or amb Borja Ortega i 1 plata); i al juvenil 2 metalls, 1 plata i 1 bronze; i en el promesa 1 or (Javier Polo) i un bronze.

D’altra banda, quatre metalls es van aconseguir en l’autonòmic de llançaments llargs (1 or amb Mar Morant i 3 bronzes), i 1 or (Ángela Casanova) en l’autonòmic de marxa en ruta, tots dos a l’aire lliure. A això cal sumar 2 bronzes de Pilar Rubio en els 800 i en els 1.500 m en el XXIX Campionat d’Espanya Màster en Pista Coberta, celebrat a Salamanca el 3 de març, mentre que en l’europeu de Madrid va acaronar el bronze, amb un quart lloc.

Andrea Abad.

També cal destacar la competició que ha fet en els últims mesos la gandiana Andrea Abad, qui va guanyar el circuit autonòmic de cross curt en la categoria U23, va aconseguir el 25è lloc en la seua categoria en el nacional de Mèrida en el qual va estar present també Pilar Rubio i una 18a posició en el Campionat d’Espanya Universitari de Camp a Través a Linares (Jaén), este últim amb la Universitat de València. Neus Sansaloni també va participar en el Nacional de Cross amb l’equip cadet de la selecció valenciana.

‘Un treball des de la base’
En un balanç de la temporada, el director esportiu, David Melo, valora que el club haja estat en pràcticament tots els campionats d’Espanya, amb presència ‘grogueta’ en nombrosos podis. Això, segons en opinió de Melo, «demostra que el treball de tecnificació des de la base s’està fent bé i en molt pocs anys donarà els seus fruits».

Sobre l’actuació de Mar Morant apunta que és «una alegria doble, perquè és de Gandia i perquè la vam convéncer fa dues temporades perquè vinguera al club com a entrenadora i com a atleta». Respecte dels cadets, va recordar que «al juny de 2017 va ser Josuer Armando Rosero el campió nacional en 600 m.l, i ara també se suma Borja Ortega». David Melo manté que l’objectiu del club a mitjà termini és ascendir a Primera Divisió nacional, «com a mínim amb l’equip absolut femení, que malgrat la seua joventut ha estat en els podis en els campionats autonòmics de categories inferiors».