JOSUER ARMANDO ROSERO, DEL SAFOR DELIKIA, CAMPIÓ D’ESPANYA CADET.

Pau Roig i Josuer Armando Rosero

L’atleta del C.A. Safor Delikia Sport, Josuer Armando Rosero Gonzalez es va proclamar el passat cap de setmana campió d’Espanya Cadet en la prova dels 600 m.l a la localitat de Múrcia.

Josuer acudia al campionat amb la 2º millor marca dels participants, però no va tenir rival. Es va imposar en la seva semifinal amb autoritat aconseguint el millor temps dels participants, 1.23.91 demostrant estar en un excel·lent nivell de forma. Ja en la final, davant rivals d’entitat, va imposar un fort ritme des de l’inici de la carrera que cap dels seus rivals va poder seguir, per aconseguir la victòria amb un excel·lent temps de 1.22.12, que és a més la millor marca nacional de l’any . Josuer s’imposava al campió d’Espanya en pista coberta, l’eivissenc Matheus Muora del Atletisme Pitius, i al burgales David Carranza del Capiscol que completava el podi.

Cal destacar que Josuer, espanyol d’origen equatorià, és un atleta primerenc en el món de l’atletisme, l’atleta va ser descobert per l’escola d’atletisme del Safor Delikia fa 3 anys al “Jugant a l’Atletisme”, competició que organitza el Club i on participen les escoles de la ciutat. Per aquell temps, els tècnics van veure qualitats en Josuer i li van oferir l’oportunitat de formar part de l’escola del Club. A les ordres de Pau Roig, el seu entrenador, Josuer ha progressat de manera que ha aconseguit els títols autonòmics en la categoria infantil i cadet, a més d’aconseguir aquesta temporada la medalla de bronze en els Campionats Nacionals de Pista Coberta a Antequera, el bronze en els Campionats d’Espanya per autonomies Cadet a Lorca, i ara aquest títol de Campió d’Espanya com a colofó ​​a la seva excel·lent temporada.

Per tots aquests resultats, Josuer ha estat convocat per la Reial Federació Espanyola d’Atletisme, per participar en una concentració de talents esportius, que se celebrarà a Sierra Nevada, del 17 al 21 de juliol.

A més de Josuer, van participar altres 4 atletes de l’escola en el Campionat Nacional, dos d’ells atletes encara en primer any a la categoria: Borja Ortega era onzè en la seva semifinal dels 1000 metres llisos amb un registre de 2.51.61 i Claudia Martinez que participava en triple salt amb un salt de 10.22.

Els altres dos atletes eren debutants en un campionat Nacional, Jorge Bosca participava en els 100 metres llisos sent vuitè de la seva eliminatòria amb 12.03, mentre que Oscar Gimeno era onzè en llançament de Martell amb 43.82.