Les xiques cadets del CA Safor Teika competeixen en el Campionat d’Espanya per Clubs

La prova, que pertany encara a la temporada 2018-19, se celebra este dissabte a Castelló. El club desplaça a 18 atletes.

El Club d’Atletisme Safor Teika participarà amb el seu equip femení en el XIV Campionat d’Espanya de Clubs Sub16 (Cadet), en la seua Final A, que se celebra este dissabte a Castelló, en les pistes de Gaetà Huguet, i on es van classificar per puntuació els huit millors equips d’Espanya. La Final B1 de Dones es disputa a Gijon, i la B2 a Madrid.

Es tracta d’una competició que encara pertany a la temporada 2018-19. Això, segons comenta l’entrenador i responsable de la categoria, Iván Martínez, pot presentar dos inconvenients; el primer que les xiques no estiguen en ple estat de forma, ja que després de l’estiu porten només un mes entrenant, i el segon que bona part d’elles ja són cadets de segon any o Sub18 (juvenils), de manera que les marques amb les quals van passar no es corresponen amb la realitat actual.

“En qualsevol cas hem confeccionat un equip molt compensat, amb la idea d’aconseguir bones puntuacions i regularitat en les diferents proves”, afirma Martínez, qui destaca que només el fet d’haver-se classificat com un dels huit millors equips d’Espanya “ja és un mèrit”.

El club ‘groguet’ desplaça a 18 atletes. Es tracta de Binta Kelle Watt (100 m.l.), Carla Pons (reserva de 100 m.l.), María Martínez (300 m.l.), Rocío Calabuig (600 m.l.), Alicia Crespo (1.000 m.l.), Neus Sansaloni (3.000 m.l.), Ángela Casanova (marxa), Olivia Burgess (1.500 m. obstacles), Nehelty Vázquez (100 m.t), Lisaura Aguilera (300 m.t.), Joana Escrivà (pes), Alejandra Álvarez (javelina), Nerea Almiñana (martell), Marta Alonso (disc), Marta Pérez (perxa), Aitana Ferrairó (triple salt), Nayara Vila (alçada) i Laura Sanchis, en llargada.

L’equip de rellevistes 4×100 m.l. estarà format per Carla Pons, Binta Kelle Watt, Aitana Ferrairó, Laura Sanchis; i en el 4×300 metres correran María Martínez, Lisaura Aguilera, Neus Sansaloni i Alicia Crespo.

Pel que fa al palmarès d’esta temporada, per equips les xiques cadet del CA Safor Teika pujaren al podi en els dos autonòmics, baix sostre i a l’aire lliure, i van ser cinquenes en el nacional de pista coberta disputat el passat mes de gener a Saragossa.