Les xiques cadets van per primera vegada a un nacional en pista coberta per equips

El campionat d’Espanya tindrà lloc este diumenge a Saragossa. El club ‘groguet’ és un dels tres valencians classificats, junt amb el Playas de Castelló i el València Esports. Uns altres 40 atletes es desplacen, també diumenge, a l’autonòmic de cross per clubs, que es disputa a Castelló.
Xiques i xics cadets del CA Safor, en una imatge d’arxiu.

El Club d’Atletisme Safor Delikia Sport participa amb el seu equip femení en el XI Campionat d’Espanya de Clubs U16 en Pista Coberta, que reunirà este diumenge a Saragossa als millors conjunts en les especialitats hivernals. Es tracta de la primera vegada que el club va a un nacional cadet (U16) per equips en pista coberta, donat que en la temporada passada ho va fer però a l’aire lliure, el passat mes d’octubre a València.

Les xiques del CA Safor parteixen cinquenes en el barem. L’entrenador responsable de la categoria, Iván Martínez, assenyala que l’objectiu és “com a mínim mantindre esta cinquena plaça, fer el millor paper possible i que adquirisquen experiència en una competició d’estes característiques, perquè la majoria són cadets de primer any”.

L’entitat “grogueta” és un dels tres equips valencians que es van classificar, junt amb el Plays de Castelló i el València Esports, cosa que demostra, segons Martínez, “el gran moment que viu l’atletisme a la Comunitat Valenciana i en concret a Gandia”. La copa femenina se la disputaran entre el Playas de Castelló, València Esports, CA Safor Delikia Sport, AA Catalunya, AD Marathon, Alcampo Scorpio 71, Hinaco Monzón i el Puentecillas Palencia.

Les atletes inscrites del CA Safor són les següents: Binta Kelle Watt (60 m.), Lisaura Marina Aguilera (300 m.), Alicia Crespo (600 m.), Neus Sansaloni (1.000 m.), Olivia Burgess (3.000 m, ), Belén Sospedra (60 m. t.), Nayara Vila (alçada), Marta Pérez (perxa), Laura Sanchis (llargada), Aitana Ferrairó (triple salt), Joana Escrivà (pes), i l’equip de relleus format per Aguilera, Lucía Iranzo, Alicia Crespo i Judit Blasco.

D’altra banda, el CA Safor té una altra cita també diumenge al Cross de Castelló, que a més és Campionat Autonòmic de Clubs, i a on desplaça a 42 atletes, tant xiques com xics. El club també estarà dissabte en la primera jornada del Campionat Provincial Absolut, al pavelló Lluís Puig de València.