L’escola del Club d’Atletisme Safor Delikia Sport continua creixent

L'entitat ‘grogueta’ va tancar el curs 2018-19 amb 800 inscrits, entre les categories inferiors, adults, tecnificació i triatló, 150 més que la passada edició. El club obri el periode d’inscripció per al proper curs.
Grups de “pares” i atletes de tecnificació, una part dels membres de l’escola, a la pista de Gandia. / Foto: Javier Cloquell.

L’escola del Club d’Atletisme Safor Delikia Sport va tancar el curs 2018-19 amb 797 inscrits en totes les seues àrees, 150 persones més que l’edició anterior. Els passats dimecres i dijous, 29 i 30 de maig, el club va celebrar a la pista d’atletisme de Gandia una festa de fi de curs per a tots ells, amb un berenar i lliurament de diplomes.

Dels inscrits la meitat són xiquets i joves que practiquen regularment atletisme en diverses categories: “piponets” (nascuts en l’any 2014), prebenjamins (2012-2013), benjamins (2010-2011), alevins (2008-09), infantils (2006 -07) i cadets d’iniciació (2004-05). En estes etapes el club té com a premissa educar en valors a través de l’esport, tot fugint de l’especialització prematura i amb esperit d’equip per damunt de tot.

Uns altres 153 estan enrolats en el grup de tecnificació, que coordinen David Melo i Iván García. Entrenen habitualment a la pista de Gandia, encara que també ho fan en altres localitats. Estos es reparteixen segons les especialitats clàssiques de llançament, fons, perxa, velocitat i salts verticals i horitzontals. Han acudit a competicions oficials en la passada temporada hivernal, i encara els queden unes setmanes més en la present campanya a l’aire lliure.

David Melo es va mostrar satisfet per la progressió de l’escola, i més quan fa 11 anys la formaven 30 xiquets: «El club ha crescut, no només des del punt de vista organitzatiu, sinó també esportiu, amb grans resultats”. En este sentit, assenyala que en la temporada d’hivern totes les categories han enviat almenys a un atleta a un campionat d’Espanya, “i la cita més important potser en tota la història del club serà el proper 16 de juny amb la fase d’ascens a Primera Divisió, que els xics disputaran a Valladolid i les xiques a Sòria», apunta.

D’altra banda, a més de promoure jornades escolars i activitats per apropar l’atletisme als col·legis, el club ha demostrat la seua capacitat per a organitzar amb èxit campionats de la Federació d’Atletisme de la Comunitat Valenciana que han tingut la seua seu a Gandia, com ara l’autonòmic absolut, el 18 maig, o el cadet, dissabte passat. A més, el CA Safor manté convenis amb altres sis filials: CA Els Sitges (Burjassot), CC El Garbí (Gandia), CA La Rabosa (Alzira), CA Dianium (Dénia), CA Guadassuar Maskokotas, i el CA l’Eliana.

Trenta-tres alumnes més de l’escola formaren part de les disciplines de duatló i triatló, que coordina Carlos Ferrando. També hi ha tres grups d’adults que entrenen per les vesprades, col·loquialment anomenats de “pares”, perquè el seu origen està en progenitors que s’animaren a practicar esport després d’apuntar als seus fills, donant així el salt de la grada al tartan.

Escola de duatló i triatló.

A més, el CA Safor ha col·laborat per cinquena temporada consecutiva amb l’Associació de Familiars de Persones amb Trastorn de l’Espectre Autista (Astea Safor) i la Fundació Mira’m, creant grups d’entrenament per a xiquets autistes de la comarca d’entre 6 i 19 anys, alguns perfectament integrats en les dinàmiques de la resta. En el curs passat van ser 16 joves.

A estes xifres cal sumar 200 joves de la comarca que realitzen activitats extraescolars d’atletisme, en virtut d’acords del club amb centres i entitats situats a les localitats d’Ador-Palma, Alfauir, Almoines, Bellreguard, Benipeixcar (Gandia), el Real de Gandia, Ròtova i Tavernes de la Valldigna. Accions, totes elles, que han comptat amb els recolzament dels tres patrocinadors principals del club: Delikia, Ópticas Más Visión i Caixa Popular.

L’escola del CA Safor ja ha obert el periode d’inscripció per al pròxim curs, a través de la pàgina web “clubatletismesafor.es”.També es pot tramitar a la seu del club, a Gandia, (avinguda del Grau, 40) tot i que estarà oberta només esta setmana, i després tancarà per vacances.

En el perfil de FLICKR del club està l’àlbum amb tots els grups de l’escola, en ESTE ENLLAÇ