Mar Morant fa història en el club amb una medalla absoluta en un campionat d’Espanya

L'atleta i entrenadora va aconseguir un bronze en disc en el nacional d'Hivern de Llançaments Llargs disputat dissabte passat a Montijo (Badajoz). Els velocistes Bernat Pérez i Maria Evangelista van competir en el Campionat d'Espanya U20 en Pista Coberta a Ourense.
Mar Morant, a l'esquerra, amb la navarresa Kintana Larraza i la catalana Andrea Alarcón, al podi del disc femení.
Mar Morant, a l’esquerra, amb la navarresa Kintana Larraza i la catalana Andrea Alarcón, al podi del disc femení.

L’atleta i entrenadora del Club d’Atletisme Safor Delikia Sport Mar Morant va aconseguir una medalla de bronze en categoria absoluta al VIII Campionat d’Espanya d’Hivern de Llançaments Llargs disputat dissabte passat a Montijo (Badajoz), després de desplaçar el disc d’1 kg fins als 47,72 metres.

Es tracta del segon metall absolut en categoria femenina que aconsegueix el club «groguet» en tota la seua història. El primer va ser l’any 1990 amb el fitxatge de Carmen Pemán en els 800 metres llisos a l’aire lliure. I l’última en modalitat masculina va ser de l’olímpic Toni Andreu, que continua vinculat al club com a entrenador d’alevins, I que s’emportà un or en l’any 1996 en els 400 m.l. a l’aire lliure. També va aconseguir una altra, de bronze, José Bernardo Muñoz en els 200.

Però d’això ja fa més de 20 anys, així que el bronze de Mar Morant ha estat rebut amb una enorme satisfacció no només per la pròpia atleta, sinó per tots els seus companys del club. La gandiana va competir amb el club gallec Ria Ferrol Concepción Arenal durant tres temporades (de 2012 a 2015), però ha estat en el club en què s’ha format, l’Atletisme Safor, i al qual va tornar a la temporada 2016-17, amb què s’ha llaurat esta valuosa recompensa. El seu entrenador és Pepe Clavier, tot i que ella s’encarrega de la seua preparació física. A més de competir, Mar Morant entrena a uns 50 joves atletes de categoria infantil en els grups de tecnificació de club, en les especialitats de disc i pes, junt amb Miguel Ángel Soler i Iván Martínez.

El campionat de Montijo, on només hi havia sis atletes procedents de la Comunitat Valenciana, no es va presentar gens fàcil a causa de les inclemències meteorològiques. Els tres primers llançaments comptaven per classificar-se entre les vuit millors atletes, però Mar en va fer dos nuls. Amb el tercer va aconseguir passar a la millora, sent quarta, i en el cinquè intent va llançar els 47,72 m que posteriorment li donarien el bronze, però abans del sisè va començar una pluja torrencial que va obligar a detindre la competició un quart d’hora. Finalment va ser tercera en un nacional amb unes condicions ambientals complicades.

Maria Evangelista i Bernat Pérez al nacional d'Ourense.
Maria Evangelista i Bernat Pérez al nacional d’Ourense.

«Esta medalla compleix amb escreix el que m’havia proposat per a esta temporada», va assenyalar Morant, i va recalcar la «alegria» que li suposa tornar «al meu club de tota la vida» amb ella. L’aventura, però, no s’acaba ací, ja que la seua pròxima cita serà el Campionat d’Espanya Absolut a disputar a Getafe els propers dies 21 i 22 de juliol.

Campionat d’Espanya U20 a Ourense
D’altra banda, ja en pista coberta, es va celebrar diumenge a Ourense el XLIII Campionat d’Espanya U20, on van viatjar Maria Evangelista, que va competir en els 200 metres llisos, i Bernat Pérez, qui ho va fer en els 60 metres llisos, tots dos juniors de primer any. Maria va ser segona en la seua sèrie amb 26.35, temps insuficient per a passar a semifinals. Per la seua banda, Bernat va ser desqualificat en la primera ronda per avançar-se al tret de sortida.