Mar Morant rubrica una excel·lent temporada amb una medalla de bronze en disc en el Campionat d’Espanya Absolut a Getafe

L'atleta del Club d'Atletisme Safor Delikia Sport va realitzar un llançament de 51,69 metres, millorant així la seua marca personal. També va participar en l'esdeveniment la fondista Pilar Vázquez qui va arribar a la final dels 3.000 metres obstacles. La prova es va celebrar a la localitat madrilenya el passat cap de setmana.
Mar Morant amb la medalla i a la dreta, al podi de disc femení.

L’atleta i entrenadora del Club d’Atletisme Safor Delikia Sport Mar Morant es va penjar una medalla de bronze en disc en modalitat femenina en el Campionat d’Espanya Absolut a l’Aire Lliure disputat a Getafe (Madrid) el passat cap de setmana. Morant va enviar l’artefacte d’1 kg a 51,69 metres, millorant així la seua marca personal de 50,50 metres, que va fer el passat 26 de juny a València, i establint un nou rècord per al club.

L’atleta preparada per José Clavier ja va obtindre una altra medalla de bronze el passat mes de març en els Campionats d’Espanya de Llançaments Llargs d’Hivern, a Montijo (Badajoz) amb 47,72 metres, de manera que l’evolució en la temporada és notòria.

Es tracta del seu primer podi en un nacional absolut a l’aire lliure i suposa una gran remuntada, ja que partia com a sisena classificada entre les inscrites. La final va començar a les 20.30 hores, amb una mica d’humitat. Després d’assegurar-se un primer llançament vàlid per entrar a la millora, va ser el quart intent el que li valdria el bronze. La primera classificada va ser la plusmarquista Sabina Asenjo, del FC Barcelona, amb 55,99 m, i la plata fou per a June Kintana, del Grupompleo Pamplona, amb un registre de 55,98 metres.

El director esportiu del club, David Melo, destaca que este metall absolut de Mar Morant «suposa una fita per a la història del club, donat que fins a la data només s’havien aconseguit podis similars amb el bronze de Carmen Pemán en els 800 m.l. l’any 1990, l’or de Toni Andrés en els 400 m.l. en 1996, o el bronze de José Bernardo Muñoz en els 200 metres». A més, el club «groguet» és l’únic club de la Safor que s’emporta de Getafe una medalla cap a casa.

Mar Morant i Pilar Vázquez.

També va participar en l’esdeveniment la fondista del club Pilar Vázquez, qui debutava en un Campionat d’Espanya Absolut. L’atleta entrenada per Andrés Dénia va competir en els 3.000 metres obstacles i va passar a la final, on va quedar en 14ª posició amb un crono de 11:11.14.

La cursa no li va eixir com li hauria agradat, ja que en el segon passe de ria es va ressentir d’unes molèsties al peu que porta arrossegant des de fa temps, va començar a coixejar i va perdre posicions. Tanmateix, malgrat este registre, ha estat molt estable durant la temporada i destaca la marca de 10.34.12 aconseguida el passat 8 de juny al míting de Huelva, que li va valdre el passaport al nacional. Amb la participació de Getafe totes dues atletes finalitzen la temporada.