Miguel Todolí: ‘Trobe que la Cursa d’Empreses de la Safor serà un èxit i anirà més enllà de l’aspecte esportiu’

Miguel Todolí va entrar en el CA Safor Teika al poc de temps que el seu fill Alejandro s’apuntara a l’escola d’atletisme. Actualment ix a córrer i practica natació. Té una empresa de subministraments industrials en la Ciutat del Transport, en el polígon de Benieto, a Gandia.

Des d’abril de 2018 Miguel Todolí és el president de la Federació d’Associacions d’Empresaris de la Safor (FAES), un càrrec que al principi li va costar compaginar amb l’esport. En esta entrevista parla de la seua relació amb el club i també de la nova Cursa de les Empreses de la Safor, el pròxim 6 d’octubre a Gandia, que FAES recolza totalment.

¿Com es va iniciar en el Club d’Atletisme Safor Teika?
-El principal motiu va ser perquè el meu fill Alejandro va entrar en l’escola d’atletisme com a infantil. Ara ell en té 12 anys i en la pròxima temporada entrarà en el grup de tecnificació, on s’haurà de decantar per alguna disciplina. En aquell moment jo també vaig començar a córrer i a participar en curses populars amb la meua parella, Teresa, que també és sòcia del club i està preparant-se per a la pròxima marató de València.

¿Quant de temps dedica a practicar esport?
-Actualment he tornat ‘a la marxeta’, però reconec que el nomenament com a president de FAES, en abril de 2018, em va complicar un poc l’agenda per a practicar-lo. Però finalment he tornat a nadar, normalment al migdia, sobre les dues de la vesprada. De més jove practicava natació i tenis. Després vaig tindre un parèntesi esportiu i em vaig reenganxar fa 10 anys, especialment, com he comentat, gràcies al CA Safor. També he practicat ‘mountain bike’, he anat al gimnàs, i fins fa un parell d’anys he fet alguns triatlons en distància ‘sprint’.

¿Com veu al club posicionat en la comarca, tant en l’aspecte social com esportiu?
-Crec que s’està fent un bon treball. El club està professionalitzant-se en tots els aspectes. El creixement de l’escola d’atletisme i el rendiment esportiu és notori, això ho sé de primera mà com a pare, a més, la relació amb els entrenadors és molt pròxima. En el món del ‘running’ popular, a més de fomentar l’esport en equip i el companyerisme, organitza dues curses que són un èxit, la Cursa de la Dona de Gandia i el 10 K Nocturn, a la platja. Ara en seran tres, amb la nova Cursa de les Empreses de la Safor.

Justament d’això li volia parlar. FAES dóna suport a esta Cursa d’Empreses de la Safor, que se celebrarà el pròxim diumenge, 6 d’octubre, amb eixida i meta en els Jardinets.
-Així és. Va ser un projecte del club que els directius van presentar a FAES, i la veritat és que lligar empresa i esport ens va semblar una idea molt interessant.

A Espanya és poc habitual compartir activitats amb companys de treball fora de l’horari laboral….
-Les multinacionals presents a Espanya fa anys que fomenten la pràctica de l’esport entre els treballadors, i en altres països europeus ja està integrat en la cultura de l’empresa. A més, per a tots, empresaris i treballadors, els esdeveniments esportius s’han convertint en una manera de fer contactes, allò que es diu ara ‘networking’, molt millor que els clàssics esmorzars o dinars ‘de treball’. La manera de fer negocis ha canviat. Per tant, jo crec que la Cursa d’Empreses de la Safor també servirà per a això: per a trobar-nos en un ambient més distés, inclús per a conéixer-nos en persona, perquè en la Safor sabem que hi ha empreses punteres, però quasi no tenim oportunitat de vore’ns, i esta cursa serà l’excusa perfecta.

¿Quins beneficis pot tindre per a les empreses fomentar estes competicions esportives?
-En primer lloc, per als treballadors, a més de trobar-se millor físicament, els serveix de motivació, generen un vincle diferent amb els seus companys. És especialment recomanable en les empreses amb treballs més sedentaris, com les oficines. Em consta que des de fa uns anys hi ha empreses de la Safor que tenen un equip de córrer, i roden junts en curses populars. D’altra banda, cada vegada més les empreses patrocinen esdeveniments o clubs esportius. Això és important perquè les empreses no sols estan per a guanyar diners, sinó per a millorar la societat i la vida de la gent en el seu entorn més pròxim.

¿Podria la cursa, si es consolida, servir per a dinamitzar el barri de Corea, almenys durant eixa jornada?
-Trobe que sí, perquè també volen involucrar a l’associació de veïns. A mi em fa especial il·lusió perquè jo visc al barri i m’he criat ací. Des de FAES estem animant a les empreses associades a què facen comboi i s’apunten en les diferents categories. I en la meua empresa ja estem fent-nos una equipació per a participar, encara que no es necessari. És una cursa pionera, original, i trobe que serà un èxit i superarà les espectatives inicials. Anirà més enllà de l’aspecte esportiu, segur. / Text i foto: Josep Camacho.