Paco Millán i Vicent Faus coronen la Marató de la Gran Muralla Xinesa

El corredor del Club d'Atletisme Safor Delikia Sport i el president del Club Esportiu Quatre Gats de Ròtova viatjaren a Pequín per participar el passat 1 de maig en esta dura prova de 42 km amb més de deu mil graons.
Paco Millán en un tram de la Gran Muralla Xina.

El corredor del Club d’Atletisme Safor Delikia Sport Paco Millán i el president del Club Esportiu Quatre Gats de Ròtova, Vicent Faus, van completar la Marató de la Gran Muralla Xinesa, de 42.195 m, disputada prop de la capital, Pequín, el passat 1 de maig. Tots dos van aconseguir finalitzar-lo en menys de 8 hores, de manera que van rebre la medalla acreditativa. En esta exigent prova participaren 120 corredors de tot el món. Es recorren 27 km sobre la Gran Muralla, en l’anada i en la tornada, de manera que en total els graons són més de deu mil, d’alçada i amplada variable.

La Marató de la Gran Muralla Xinesa està considerada com una de les més difícils del món, pels seus freqüents desnivells. Cap corredor fins ara ha baixat de les tres hores. L’eixida va ser a les 7 del matí, per evitar la humitat i la calor, tot i que van trobar un ambient agradable i fresc per córrer.

Paco Millán i Vicent Faus després de completar la marató xinesa.

Paco Millán i Vicent Faus van viatjar junts i aprofitaren la seua estada a la Xina, del 24 d’abril al 3 de maig, per fer turisme. Millán, que ja té diversos maratons a les seues esquenes en ciutats com Madrid, Sevilla, Nova York o la carrera Quebrantahuesos, confessa que ha estat la prova més dura a la qual s’ha enfrontat fins ara, sobretot pels graons, tant de pujada com de baixada. «Hi havia alguns tan verticals que havies de pujar-los a quatre grapes», apunta.

Paco Millán després d'arribar a la meta.
Paco Millán després d’arribar a la meta.

Per la seua banda, Vicent Faus, de qui va partir la idea de viatjar a la Xina, ja ha realitzat 27 maratons. «Des del passat mes de setembre he enllaçat un per mes; Berlín, Bilbao, València, Lanzarote, Tarragona, Malta, Barcelona… però cada vegada m’abellix alguna cosa més aventurera», assenyala. L’any 2015 va completar un al Sahara.

Per a preparar l’aventura xinesa els dos van entrenar en llocs escarpats i amb graons semblants, com la pujada a la serra de la Safor, el Castell de Bairén, el Mondúver, o els carrers del barri de Santa Anna, a Gandia. Opinen, però, que la marató «paga la pena pel paisatge i les vistes, amb una abundant vegetació, per recórrer una de les set meravelles del món i per l’entorn, amb pobles típics xinesos».