Pilar Vázquez entra en el ‘top ten’ d’Espanya en els 3.000 metres obstacles amb la seua marca de 10:37 en el provincial absolut de València

La fondista del Club d’Atletisme Safor Delikia Sport prepara el Campionat d’Espanya per Federacions, el 27 de juliol a Pamplona. El club va aconseguir tres medalles més; una de plata per Marian Ruiz en 800 m.l. i dos bronzes amb Vicente Martí en els 3.000 m.l. i Maria Pérez, en perxa. La prova es va disputar el passat dimecres en l’estadi del Túria.
Pilar Vázquez, en una imatge d’arxiu. / Foto: Javier Cloquell.

Pilar Vázquez, la fondista del Club d’Atletisme Safor Delikia Sport, ja s’ha situat en la desena posició del rànquing nacional absolut femení dels 3.000 metres obstacles, després de la seua marca de 10:37.41 aconseguida dimecres passat en la segona jornada del Campionat Provincial Absolut a l’Aire Lliure, a l’estadi del Túria de València.

Vázquez es va quedar a tan sols tres segons de la seua millor marca personal, que va aconseguir l’any passat en el míting de Huelva. A més, es va donar la circumstància que hagué de córrer assoles, en ser l’única presentada a la prova. “No és la primera vegada que em passa, tot i que amb l’ajuda i motivació del meu entrenador, Andrés Dénia, no va ser gens difícil”, assenyala. “Va ser una cursa ràpida, l’únic inconvenient és que la ria estava situada fora del tartan, cosa que em descompensa el càlcul mental de les distàncies, però el vaig portar bé”, comenta. La seua evolució també té a veure amb què s’ha recuperat d’una baixada de ferro i ha arribat al seu pes ideal.

Amb este bon registre, amb tota probabilitat serà convocada per la Federació d’Atletisme de la Comunitat Valenciana per a acudir al Campionat d’Espanya per Federacions, que es disputarà a Pamplona el proper 27 de juliol. Seguirà entrenant per a millorar la mínima en els 3.000 obstacles, i no descarta la seua presència al Campionat d’Espanya Absolut de la Nucia, en el mes d’agost.

D’altra banda, en el mateix provincial absolut, el CA Safor va aconseguir tres medalles, una de plata i dues de bronze. Marian Ruiz es va penjar la plata en els 800 m.l. amb 2:20.00, i van ser bronze Vicente Martí a 3.000 metres obstacles amb 11:39.70, i Maria Pérez en perxa, amb 3,40 metres.