Pilar Vázquez queda tercera en la prova dels 3.000 metres obstacles al Campionat d’Espanya per Federacions Autonòmiques

La fondista del Club d’Atletisme Safor va participar amb la selecció valenciana en la prova, disputada dissabte passat a Pamplona. La Comunitat Valenciana va aconseguir un quart lloc.
Pilar Vázquez, segona per la dreta, en la cursa. / Foto: Ángel Tomás.

L’atleta Pilar Vázquez, del Club d’Atletisme Safor, va competir dissabte passat amb la selecció valenciana en el Campionat d’Espanya per Federacions Autonòmiques, que es va celebrar a Pamplona. En la competició la Comunitat Valenciana va aconseguir un quart lloc (433 punts), amb triomf de Catalunya (546), seguida de Madrid (480) i Castella i Lleó, amb 450.

La fondista gandiana va ser tercera en la prova dels 3.000 metres obstacles amb 10:36.68, a tres segons de la segona classificada. Es tracta del seu millor crono de la temporada, molt a prop de la seua millor marca personal, que està en 10:34. Vázquez va córrer amb unes altres 15 atletes, i fins i tot es quedà assoles tirant d’un grup, però la carrera va ser renyida.

Pilar Vázquez, a l’esquerra, amb la selecció valenciana.

Tot i que estes carreres solen ser tàctiques, Vázquez va buscar millorar la seua marca. «Confie a baixar dels 10:30 per al Campionat d’Espanya Absolut Individual, a finals d’agost a La Nucia”, va assenyalar l’atleta entrenada per Andrés Dénia. Vázquez venia de competir en l’autonòmic absolut de València el passat 13 de juliol, però en els 1.500 metres llisos. En el provincial absolut, el passat 3 de juliol, va fer 10:37.41 en els 3.000 metres obstacles.