Quaranta anys de patrocinis

Aprofitant la renovació de la col·laboració amb Teika, hem volgut fer un repas als principals patrocinadors que ha tingut el club en els seus 40 anys d’història. Es tracta de marques que han apostat per promocionar l’esport en general i l’atletisme en particular, i s’han vist reflectides en un lloc destacat de l’equipació, o fins i tot s’han afegit al nom del club.

A penes hi ha documentació arxivada sobre els patrocinis que ha tingut el CA Safor, especialment en els primers anys de la seu vida, per tant este article pretén ser un punt de partida fins a elaborar una informació més exhaustiva.

Escola municipal d’atletisme.

En primer lloc, abans d’entrar en les marques, cal dir que el club ha vestit al llarg de la seua història de roig i de groc, en diverses etapes, tot i que este últim color és el que ha acabat consolidant-se, amb el blau com a complementari.  El CA Safor, com uns altres clubs de la ciutat, va començar amb el suport de l’Ajuntament de Gandia, sobretot en la formació dels menuts. Entre finals dels 80 i principis dels 90, l’Ajuntament va assumir la gestió de les escoles de diversos clubs esportius, sobretot en futbol, bàsquet i atletisme.

En aquell moment, el CA Safor era l’únic club d’atletisme que existia a la ciutat. La Fundació Esportiva Municipal recaptava els diners de la matrícula i sufragava les despeses tant dels monitors com de l’equipació. A mesura que els clubs anaren consolidant-se i tenint una certa estructura, l’Ajuntament deixà de costat eixa faceta “paternalista” i es va desvincular de les escoles, passant a la fórmula de la subvenció.

Escola municipal d’atletisme.

En el cas del CA Safor, eixa incipient escola estava formada per alevins i infantils. Els alumnes vestiren de diversos colors en eixes primeres temporades; morat (representatiu de la ciutat de Gandia), roig i blanc, amb l’únic logotip de l’Ajuntament de Gandia i la llegenda “Escola municipal d’atletisme”.

Primera samarreta del club.

Respecte de les empreses, As de Oros, la famosa marisqueria de la platja de Gandia va ser la primera a patrocinar les samarretes, i després arribaren sponsors com Andrés Faus i la joieria de la ciutat Loga Or.

A mitjans dels anys 80 entrava Dinos com a principal patrocinador. Es tractava del primer hipermercat que va tindre la ciutat, fundat per Miguel Ródenas. Estava situat en el polígon Alcodar en el mateix recinte del que actualment és Mercadona, que en 1991 el va comprar. Dinos també va patrocinar al Nou Bàsquet Gandia, club que s’havia fundat en 1982 i que en 1993 es va fusionar amb el CB Gandia.

Samarretes de Dinos i Micro Standard.

Entre 1989 i 1993, els anys en què Pepe Clavier va ser president del CA Safor, l’sponsor més destacat va ser Micro Standard, una empresa d’informàtica regentada per Rafa Furió, molt aficionat a l’atletisme. Va patrocinar al club en un dels moments de més esplendor. També va donar un suport destacat Expobar.

A finals dels anys 90, cap a 1998, entra en escena Promotora Las Salinas, que es va quedar durant els mandats d’Enrique González, Pepe Fuster i Xavi Blasco, fins a l’arribada de Cafemax, en 2010. El logotip de la promotora es va estampar tant en equipacions roges com grogues. Va conviure amb la marca turística de l’Ajuntament de Gandia i amb la cadena d’òptiques Más Visión, esta última també present en l’actualitat.

Samarretes de Promotora Las Salinas de diverses temporades. Parts de davant i darrere.

Des de l’any 2010, ja amb Vicent Boscà com a president del club, ens acompanya Cafemax, que a l’any següent va evolucionar a Delikia Fresh, quan arribà a un acord amb la gallega Maxelga per a incorporar els productes frescos en les seues màquines de distribució d’aliments.

Equipacions de Promotora Las Salinas, Cafemax i Delikia.

Des d’agost de 2019, i novament degut al canvi d’imatge i d’estratègia de l’empresa dirigida pels germans Nicolás i Berti Barber, l’entitat es diu Club d’Atletisme Safor Teika, i ha redissenyat tant la seua equipació com l’escut. L’aliança entre el club i Teika es manté, per tant, des de fa una dècada, i es tan ferma que fins i tot el club es coneix més pel nom de l’empresa que per “Safor”. Les noves equipacions, per a totes les seccions del club, estaran llestes molt prompte i es presentaran en un acte públic. / J. C.

Samarreta d’entrenament de la temporada 2019/20.