El club aconsegueix 30 medalles autonòmiques i nacionals en la temporada a l’aire lliure

El bronze absolut en disc de Mar Morant i la tercera plaça per a l'equip absolut femení en l'autonòmic disputat a Gandia al maig van ser els principals èxits. David Melo: 'Continuem progressant en totes les categories i disciplines'.
Atletes en l’autonòmic absolut per equips de Gandia al maig. / Foto: Natxo Francés.

El Club d’Atletisme Safor Delikia Sport tanca la temporada a l’aire lliure amb un total de 30 medalles en competicions autonòmiques i nacionals, i la seua presència en els podis de tots els campionats provincials, dins dels Jocs Esportius de la Comunitat Valenciana. Destaquen els resultats de les xiques del club, tant per equips com de forma individual. El principal èxit ha estat la medalla de bronze absolut en disc per a l’atleta i entrenadora Mar Morant en el Campionat d’Espanya d’Atletisme celebrat els dies 21 i 22 de juliol a Getafe, on també va participar en els 3.000 metres obstacles la fondista Pilar Vázquez.

L’equip femení, amb una majoria d’atletes molt joves, de categoria juvenil (U18) i cadet (U16), va disputar la fase d’ascens a Primera Divisió per tercer any consecutiu, el passat 17 de juny a Valladolid. Al remat van quedar en setè lloc en un esdeveniment amb molt de nivell, amb clubs de major pressupost i atletes sènior, per la qual cosa continuaran en Segona Divisió.

Mar Morant, bronze absolut en disc.

Una altra novetat en esta temporada és que, des de la homologació de la pista d’atletisme, el CA Safor ha organitzat amb èxit competicions de més nivell, com el campionat autonòmic absolut per equips el passat 5 de maig. Va ser precisament en este esdeveniment on també van brillar les atletes del club, que pujaren al podi com a terceres, darrere de clubs com el València Esports i el Playas de Castelló, mentre que els xics van ser sisens.

Cal recordar que les xiques del CA Safor també van guanyar l’autonòmic de cross, amb el seu final celebrada el passat mes de febrer a Castelló, per davant de clubs de solera com el CA Silla o el Playas de Castelló.

De forma individual hi va haver 16 participacions en campionats d’Espanya, amb més xics que xiques, en concret 6 cadets (U16), 3 juvenils (U18), 4 junior (U20), 1 promesa (U23) i 2 absoluts. Feia un parell de temporades que no anava cap atleta absolut a un nacional.

Equip que va disputar la fase d’ascens a Primera a Valladolid, amb els seus entrenadors.

Hi ha hagut rècords de club en totes les categories, dels quals cinc absoluts, que al seu torn també s’escriuen en femení: les esmentades Mar Morant (51,69 m en disc) i Pilar Vázquez (10:34:12 en 3.000 metres obstacles), Maria Pérez en perxa (3,31 m.) i Claudia Martínez en llargada (5,40 m) i en triple salt, amb una marca de 11,41 m. (CONSULTA ACÍ ELS RÈCORDS DEL CLUB

L’escola d’atletisme es va tancar amb 667 inscrits, dels quals 366 pertanyen a les categories inferiors a la pista de Gandia, altres 125 en els grups de tecnificació i especialització, i 176 més en les escoles perifèriques que el club té repartides per la comarca. La secció de triatló va comptar amb 40 inscrits i en el grup d’Astea-Safor hi va haver 15 alumnes. El club manté oberta la matrícula per a la temporada 2018/2019, de forma ‘on line’ en esta adreça.

El director esportiu del club, David Melo, considera que ha estat una temporada a l’aire lliure «molt positiva en resultats, on seguim progressant en totes les categories i disciplines». Es manté com a objectiu a mitjà termini ascendir a Primera Divisió, com a mínim amb l’equip absolut femení, «però no ens oblidem d’on venim i continuem treballant la base amb la mateixa il·lusió que les categories superiors». «Som més una escola de formació en valors a través de l’esport que resultadista, però si a més a més aconseguim pujar al podi, molt millor», va concloure Melo.