El CA Safor Teika acudeix al campionat autonòmic individual absolut amb 32 atletes

És la tercera expedició més nombrosa de la Comunitat Valenciana, després del Playas de Castelló i la del València CA. El club ha encoratjat els esportistes de tecnificació a què continuaren entrenant en la ‘nova normalitat’, malgrat les altes temperatures de l’estiu. • David Melo: ‘Serà un autonòmic molt renyit, tant la participació com el nivell estan alts’. L’esdeveniment se celebrarà a porta tancada a València i a Castelló, i sense acte de lliurament de medalles, entre altres mesures anticovid.
Estadi del Turia, València.

El Club d’Atletisme Safor Teika acudeix este cap de setmana al Campionat Autonòmic Individual Absolut a l’Aire Lliure, que se celebrarà divendres a les pistes de Gaetà Huguet de Castelló, per als llançaments, i dissabte a l’estadi del Túria de València, per a la resta de proves, amb la moral alta i la satisfacció de no haver detingut els entrenaments dels seus atletes de tecnificació, tot i el confinament i les restriccions derivades de la crisi del coronavirus.

De fet, són 32 els atletes ‘groguets’ convocats, fet que suposa la major expedició dels tres clubs de la ciutat de Gandia, i la tercera més nombrosa de tota la Comunitat Valenciana, per darrere dels totpoderosos Playas de Castelló i València Club Atletisme. «No aniran tots els nostres que estan entrenant, que sí acudiran als pròxims autonòmics de categories inferiors, però cal reconéixer l’esforç de preparar-se en ple estiu», va comentar el director esportiu del club, David Melo. Va afegir que «per a molts d’ells serà la seua primera competició en esta atípica temporada a l’aire lliure». De fet, tot i que arriba a finals d’agost, no deixa de ser la cita més important de l’atletisme valencià.

David Melo remarca que tant la participació com el nivell en este autonòmic són alts, perquè els atletes dels diferents clubs «són esportistes que, tot i el confinament, s’han pres molt seriosament els entrenaments i volen fer marca», per la qual cosa vaticina que serà «un campionat renyit i interessant».

Per part del Safor hi ha esperances d’obtindre resultats destacats amb alguns dels seus atletes, com ara la jove corredora de tanques Belén Sospedra, qui recentment va entrar en les estadístiques del club amb un rècord absolut femení en els 100 m.t. (15.07) amb 15 anys; la discòbola Mar Morant, amb mínima nacional absoluta per al campionat de setembre a Madrid; Óscar Gimeno, qui també té una mínima nacional júnior en martell; o els fitxatges del club per a la temporada, els germans Rubén i Dani Mayor en pes, la migfondista Mónica Pascual i el llançador de javelina Aitor Escamilla. A més, hi ha uns altres que aprofitaran esta oportunitat per a fer les seues mínimes nacionals pendents.

Amb tot, cal recordar que a causa del protocol de prevenció front al coronavirus, no hi haurà premiacions ni acte de lliurament de medalles, entre altres mesures. La competició es desenvoluparà sense presència de públic, és a dir, a porta tancada.