Borja Ortega, menció especial en la 40 Gala de l’Esport de Gandia

L’atleta valler del Club d’Atletisme Safor Delikia Sport va rebre el reconeixement pel seu títol de la temporada passada. El club també va proposar a la llançadora Mar Morant. L’acte es va celebrar el passat dissabte al Teatre Serrano.
Mar Morant i Borja Ortega junt amb el regidor Víctor Soler. / Foto: Natxo Francés.

El passat dissabte, 24 de novembre, es va celebrar al Teatre Serrano de Gandia la 40 edició de la Gala de l’Esport, on l’ajuntament reconeix als millors esportistes de la temporada passada. En l’apartat de federats, el Club d’Atletisme Safor Delikia Sport va proposar els noms de la llançadora gandiana Mar Morant I el velocista Borja Ortega, I finalment va ser Borja qui va rebre una de les 17 mencions especials per part del jurat.

Borja Ortega i la regidora Lydia Morant.

Nascut a Tavernes de la Valldigna fa 15 anys, Borja Ortega és una de les grans promeses del club. El principal èxit d’este jove atleta en la temporada passada va ser una medalla d’or en el Campionat d’Espanya Cadet en Pista Coberta celebrat el passat 17 de març a Sabadell (Barcelona), en la prova dels 1.000 metres llisos, el seu primer metall aconseguit en un campionat d’àmbit estatal.

Format en la base del club, Borja Ortega practica atletisme des de la categoria aleví en les pistes de Gandia I de Tavernes, baix la supervisió de la seua entrenadora, la també vallera Bea Bosch. El seu poble ja el va reconéixer com un dels esportistes destacats en la Festa de l’Esport celebrada el passat mes de juny.

El 17 de juny, convocat per la federació valenciana, va participar en el Campionat d’Espanya per Seleccions Autonòmiques en Edat Escolar, disputat a Avilés (Astúries). Dies mes tard, el 30 de juny a Castelló, va disputar el nacional a l’aire lliure, també en els 1.000 metres llisos, on va aconseguir una meritòria tercera plaça. També se sent còmode en altres distàncies com els 600 metres llisos, els 3.000 metres llisos o els 1.500 obstacles, així com en el cross. Borja Ortega ha rubricat una excel·lent temporada 2017/2018, I de segur que li esperen més èxits esportius en esta campanya, que la família ‘grogueta’ viurà com a propis.

Diana Morant i Lydia Morant entre Borja Ortega i Mar Morant.