Acord històric entre el Club d’Atletisme Safor Delikia Sport i el Club de Córrer El Garbí per a competicions en pista

L'entitat morada serà durant la pròxima temporada filial de la grogueta per a disputar campionats nacionals per equips. Els dos clubs continuaran mantenint la seua independència jurídica i les seues respectives escoles d'atletisme.
D’esquerra a dreta, David Melo i Vicent Boscà, del CA Safor, amb Ximo Mas i Ainhoa Martínez, del CC El Garbí.

El Club d’Atletisme Safor Delikia Sport i el Club de Córrer El Garbí han arribat a un acord de cara a la temporada en pista 2018-19, que començarà en breu. Segons este conveni de col·laboració, signat el passat 6 d’octubre i remés a la Reial Federació Espanyola d’Atletisme, el CC El Garbí serà durant la propera campanya filial del CA Safor per a les competicions per equips en els campionats nacionals. Pel que fa als campionats provincials, autonòmics i individuals cada club els disputarà pel seu compte, com ha esdevingut fins ara.

El CA Safor podrà utilitzar fins a sis atletes del CC El Garbí per categoria i sexe, per a potenciar tant el seu conjunt femení com masculí, donat que serà el CA Safor el que representarà a la ciutat en les competicions col·lectives en tots dos sexes.

Els presidents d’ambdós clubs, Vicent Boscà (CA Safor) i Ximo Mas (CC El Garbí), van ratificar el conveni de col·laboració este dijous en la pista d’atletisme de Gandia, en presència dels directors esportius de les dues entitats, David Melo i Ainhoa Martínez, respectivament.

Tots ells van coincidir en què es tracta d’un acord històric, donat que el mateix preveu millorar els resultats en les esmentades competicions i pretén situar a l’atletisme de la capital de la Safor en la categoria que es mereix per la qualitat dels seus atletes i dels seus tècnics.

Per tant, els dos clubs sumen, ja que fins ara el CC El Garbí havia estat l’equip masculí fort de la ciutat, en militar durant dues temporades en Primera Divisió, però descendit la passada campanya, mentre que en categoria femenina ho és el CA Safor, que ha arribat en els últims tres anys a disputar la Fase d’Ascens a Primera Divisió, però sense arribar a classificar-s’hi.

Cal remarcar que este conveni només afecta a les dites competicions, perquè els dos clubs seguiran mantenint la seua independència jurídica, les seues respectives escoles d’atletisme, així com les seues seccions populars.