L’equip femení participarà en la fase d’ascens a Primera Divisió

Les xiques es classifiquen per tercer any consecutiu per a disputar l'octogonal. L'esdeveniment tindrà lloc este diumenge a Valladolid.
L'equip femení en l'últim autonòmic de clubs celebrat a Gandia. / Foto: Natxo Francés.
L’equip femení en l’últim autonòmic de clubs celebrat a Gandia. / Foto: Natxo Francés.

L’equip femení del Club d’Atletisme Safor Delikia Sport participarà per tercer any consecutiu en la fase d’ascens a Primera Divisió, que es disputarà este diumenge a Valladolid. Les xiques del combinat «groguet» s’enfrontaran a les catalanes del Lleida, a les madrilenyes de l’Sprint, a les asturianes del Gijón Atletismo i Universidad de Oviedo, a les palentines del Puentecillas Palencia (organitzadores de la trobada), a les extremenyes del Perceiana- Extremadura i a l’Intel-Zoiti de Aragón.

Este serà el tercer intent de les saforenques després dels passats octogonals fallits de Càceres i Salamanca, on no van poder evitar l’últim lloc. «Només pugen dos conjunts i cada any el nivell és major», va apuntar el director tècnic del club, David Melo, qui va valorar el fet de classificar-se per tercera vegada com un èxit: «Nosaltres anem millorant cada temporada però la resta d’equips també ho fan», va afegir.

Per a Melo l’objectiu és «continuar madurant i aprenent», perquè continua sent «un equip ple de juvenils on destaquen les atletes Pilar Vázquez i Mar Morant, les úniques que tenen una mínima absoluta enguany». El tècnic reconeix que l’ascens és molt complicat, perquè «hi ha equips de molt de nivell, més experiència i pressupost, però il·lusió no ens faltarà», així que les xiques aniran «a competir sense complexos, i només cal demanar-li a cadascuna d’elles que done el màxim».

L’equip femení que alinearà el club serà el següent: Elisa Flor Castro (100 ml), María Evangelista (200 ml), Noelia Faus (400 ml), Pilar Rubio (800 ml), Neus Mas (1500 ml), Andrea Abad (3000 ml), Alba Ortega (100 mt), Manuela Blasco (400 mt), Pilar Vázquez (3.000 m.obst), Zaira Zafra (5 km marxa), Cristina Segura (alçada), Maria Pérez (perxa), Claudia Martínez (llargada), Sara Segura (triple), Marina Collado (pes), Mar Morant (disc), Aina Olaso (javelina) i Maite Giménez, en martell. El relleu 4×100 estarà format per Almudena de Quero, María Evangelista, Elisa F. Castro i Mar Giner; i el de 4×400 per Manuela Blasco, Pilar Rubio, Carla de Tena i Pilar Vázquez. D’altra banda, viatjaran amb l’equip els entrenadors Samuel Mascarell, Miguel Ángel Soler, Iván Martínez, José Clavier, Andrés Denia i David Melo.