L’equip femení participa este dissabte en el Campionat d’Espanya de Clubs Júnior

Es tracta d'un combinat molt jove, donat que 15 de les 18 atletes inscrites pertanyen a la categoria juvenil. La Final A se celebra a l'estadi del Túria, a València. • El club també estarà en el provincial màster i control de marques d’este diumenge a Gandia. Les 1.000 places per a la novena edició del 10K Nocturn de la Platja de Gandia-Memorial Toni Herreros s'esgoten a les tres hores d'obrir les inscripcions a la 'web'.

El Club d’Atletisme Safor Teika participarà este dissabte amb un equip femení en la Final A del Campionat d’Espanya de Clubs Sub20 (Junior) que es disputa a València, a la pista del Túria. Les xiques del Safor competiran contra el València CA (amfitriones), el Playas de Castelló (club que atresora 12 títols des que es creara este esdeveniment en 1984, els últims set de manera consecutiva), a més del Trops-Cueva de Nerja, Lleida UA, AD Marathon, Image FDR i el Grupompleo Pamplona.

El director esportiu del Safor, David Melo, va destacar el «mèrit» que suposa estar en esta final, perquè 15 de les 18 atletes classificades pertanyen realment a una categoria inferior, la Sub18 (Juvenil). «La major és Aina Olaso, nascuda el 2002, i la segueixen Sofia Rchi i Carla Breco (2003), però la resta són juvenils», va apuntar, i va recordar que no hi ha fitxatges, totes són del planter.

Les atletes del club inscrites són: Carla Pons (100 ml), Binta Kelle Watt (200 ml), Mònica Pascual (400 ml), Neus Sansaloni (800 ml), Rosa Sais (1.500 ml), Carla Breco (3.000 ml), Belén Sospedra (100 mt), Lisaura Aguilera (400 mt), Paula Mahiques (2.000 m.obst), Sofia Rchi (alçada), Irene Escrivà (perxa), Nayara Vila (llargada), Aitana Ferrairó (triple salt), Joana Escrivà (pes), Marta Alonso (disc), Nerea Almiñana (martell), Aina Olaso (javelina), i Ángela Casanova en els 5.000 metres marxa. L’equip de relleus 4×100 estarà format per Andrea Calabria, Binta Kelle Watt, Carla Pons i Almudena de Quero, i el de 4×400 per Sofia Rchi, Beatriz Frasquet, María Martínez i Belén Sospedra. Com a reserves van Rosa Sánchez, Rocío Calabuig, i Alba Ortega.

A més, el club també estarà en el Campionat Provincial Màster Individual i control de marques de la delegació de València, este diumenge a Gandia. I els atletes d’Alacant Sub23 (Promesa) tindran el seu provincial dissabte a Elx.

10K Nocturn
D’altra banda, el Club d’Atletisme Safor Teika informa que les 1.000 places que s’oferien per al 10K Nocturn de la Platja de Gandia-Memorial Toni Herreros, a celebrar el proper 19 de juny, es van esgotar dimecres passat, en només tres hores des que s’obriren les inscripcions a la web oficial. «Això ens indica les ganes que hi havia a participar en una cursa popular com esta, i confiem estar a l’altura organitzant un 10KN on davant de tot prime la seguretat sanitària», va indicar la gestora esportiva del club, Lidia Balada. Sobre si s’ampliarà o no la quota de participants, el club està a l’espera d’allò que decidisca el Consell sobre la capacitat màxima per a estos esdeveniments esportius, que actualment està fixat en 1.000 persones. Per això, tampoc s’ha obert una llista d’espera.