El club copa el podi júnior masculí en l’ICAN Gandia Short

Salvador Bonet, Imanol Nogueroles i Pedro Montoya pujaren al calaix en la prestigiosa prova de triatló disputada dissabte a la platja de Gandia, i on també participaren uns altres triatletes del club. Charo Pérez va ser tercera en el grup d'edat 50-54. • Neus Sansaloni i Carla Breco van pujar al podi de les seues categories en la primera jornada del circuit autonòmic de cross, a Orpesa. Maria Boscà va ser segona en Veteranes A en la Pujada al Castell de Xàtiva, diumenge.
Podi júnior masculí de l’ICAN Gandia Short, amb Salva Bonet, Imanol Nogueroles i Pedro Montoya.

Diversos triatletes del Club d’Atletisme Safor Teika van estar presents dissabte passat en l’ICAN Gandia, la prova de triatló de llarga, mitja i curta distància que es va celebrar a la platja, amb un miler de participants en total.

Alguns triatletes del Safor en l’ICAN Gandia. D’esquerra a dreta, Imanol Nogueroles, Álvaro Nogueroles, Charo Pérez, Óscar Pérez i Salva Bonet.

Charo Pérez i Pilar Llopis.

Cal destacar que, en la distància curta, el podi júnior masculí el van copar tres triatletes ‘groguets’: Salvador Bonet (primer amb 2:25:37), Imanol Nogueroles (segon amb 2:32:05) i Pedro Montoya, que va ser tercer amb 2:33:26. També és meritòria la sisena posició en la classificació general i segona en categoria Sub23 d’Héctor Pardo, amb 2:17:25.

Per al coordinador de l’escola de triatló, Carlos Ferrando, és un motiu de satisfacció, perquè els xics debutaven en esta distància i el propòsit no era fer podi. «A més tots ells han eixit de l’escola i continuen vinculats al club, compaginant en molts casos els seus estudis universitaris».

En el Short també van participar Enrique Fernández (Sub23), Óscar Pérez (absolut), i Álvaro Nogueroles (Veterans 2). En esta modalitat el Safor va ser el tercer classificat per equips. I en la distància mitjana van competir Charo Pérez, que va ser tercera en el seu grup d’edat (50-54) amb un crono de 6:08:25, i Pilar Llopis en el grup 45-49.

D’altra banda, sis corredors ‘groguets’ van estar diumenge a Xàtiva, a la XXXV Pujada al Castell (10K), tots en la categoria Veterana A: Maria Boscà (que va ser la segona en esta categoria, amb 49:07), Rafael Tavallo, Julio Algora, Mónica Magaña, Silvia Ortolà i Tono Boscà.

Pujada al Castell de Xàtiva. A la dreta, María Boscà.
Carlos Ferrando en Laredo.

I Carlos Ferrando, després d’un any apartat de la competició per una lesió complicada, va córrer la 10K Villa de Laredo, amb un crono de 31:50, que la va suposar la 81 posició.

Circuit autonòmic de cross
Diumenge passat va començar el Campionat Autonòmic de Camp a Través a Orpesa, sobre una distància de 4.000 metres. En esta primera jornada hi hagué dos podis per al Safor; Neus Sansaloni, primera en categoria Sub18 amb un crono de 15:38, i Carla Breco, segona en Sub20, amb 15:51. També van participar Andrea Abad (quarta en categoria absoluta), Pau Blasco (Sub14), Alejandro Todolí i Marc Grau, tots dos en Sub16.

Neus Sansaloni (dalt) i Carla Breco (baix) en el Cross d’Orpesa.