El club participa este cap de setmana en tres campionats nacionals

La prova estrela és el Campionat d'Espanya de Cross a Gijón este diumenge, amb un equip absolut i un altre cadet femení. Zaira Zafra competeix diumenge a Burjassot, on es disputa el LXXXVIII Campionat d'Espanya de Marxa en Ruta. Óscar Gimeno, Mireia Juan i Laia Almenar participen al III Campionat d'Espanya d'Hivern de Llançaments Llargs, dissabte a Castelló.
Atletes de l'equip absolut de Cross en el passat autonòmic de Castelló.
Atletes de l’equip absolut de Cross en el passat autonòmic de Castelló.

El Club d’Atletisme Safor Delikia Sport participarà en diverses competicions d’àmbit estatal este cap de setmana. La cita més destacada està diumenge a Gijón, al LIII Campionat d’Espanya de Camp a Través per Clubs, on acudiran els equips femenins que es van classificar en l’autonòmic de Castelló el passat dia 11. D’una banda, l’absolut, format per Andrea Abad, Carla de Tena, Neus Mas, Pilar Rubio i Pilar Vázquez. I d’una altra, el cadet (U16), amb Judit Blasco, Rocío Calabuig, Paula Casanova, Nuria Hernández i Neus Sansaloni.

Les atletes debutaran en la modalitat de cross curt, donat que en anteriors ocasions el club «groguet» ha competit al llarg. Les distàncies són 4,4 km per a les absolutes i 2,6 km per a les cadets. També viatja Borja Ortega (U16), cedit al Club Atletisme Els Sitges, de Burjassot.

Diumenge a Burjassot es disputa el LXXXVIII Campionat d’Espanya de Marxa en Ruta, on Zaira Zafra (U18) intentarà millorar el seu registre de 1:00:19 en els 10 km marxa aconseguit a Jumilla el passat 27 de gener, que li va merèixer el tercer lloc.

I a Castelló dissabte de matí tindrà lloc el III Campionat d’Espanya d’Hivern de Llançaments Llargs Menors, on el club va amb tres atletes: Óscar Gimeno (U18) en martell, Mireia Juan (U16) en martell i Laia Almenar (U16) en javelina.

La pista coberta va arribant a la seua fi. Al palau velòdrom Luis Puig de València destaca el Campionat Autonòmic Júnior (U20) i el X Control de la FACV, amb quasi una vintena d’atletes “groguets”, alguns amb opcions de medalla, mentre que set més estaran a l’Autonòmic Infantil (U14), tots dos dissabte. Divendres hi haurà un control de marques.

D’altra banda, este dissabte el pavelló del Raval-Benipeixcar de Gandia acull la prova escolar «Jugant a l’Atletisme», organitzada pel club. Estan convidades totes les escoles de la ciutat perquè els seus alumnes, des de les categories prebenjamí a infantil, es divertisquen amb les diverses proves programades, entre les 9.30 h i les 12 hores.