El club viatja a l’autonòmic baix sostre amb els seus equips masculí i femení

La competició tindrà lloc este dissabte al pavelló Lluís Puig de València. Sis atletes ja tenen les seues mínimes per a participar en campionats d'Espanya en les seues respectives categories. Marina Camps, Xavi Cabanilles i Andrea Abad van competir diumenge passat al Cross de Sagunt.
Pavelló Lluís Puig de València.

Els atletes de tecnificació del Club d’Atletisme Safor Teika tenen este cap de setmana diverses competicions per davant. La més destacada és la final A del Campionat Autonòmic Absolut de Clubs a Pista Coberta, dissabte al pavelló Lluís Puig de València, on el club groguet estarà amb els seus dos equips, masculí i femení.

Els xics del Safor s’enfrontaran al CA Gandia-Alpesa, Fent Camí de Mislata, Playas de Castelló, Atletisme Diànium, CA Torrent, CA Alacant i CA Elche Decatlhón. Per la seua banda, les xiques competiran contra el Playas de Castelló, València CA, Atletisme Diànium, Juventud Atlética de Elche, CA Torrent, CA Silla i CA Sant Joan.

La competició és a un atleta per prova. A més, cap club podrà alinear atletes d’unes altres comunitats, cosa que farà que siga un autonòmic de clubs 100% valencià, sense fitxatges externs. Per als xics del Safor suposarà el primer derbi de la temporada amb el CA Gandia-Alpesa. Les xiques estaven classificades des del 2020, quan van ser terceres, ja que el 2021 no hi hagué competició per la pandèmia.

I diumenge, també al Lluís Puig, se celebrarà el Campionat Autonòmic Màster, organitzat pel Safor, on estaran Andreu Morant, Antonio Ferrer, Félix Pont, José María Martínez i José Miguel García.

A més, dissabte hi haurà uns altres campionats provincials i controls de marques, com el de llançaments llargs per a les categories Sub18 i Sub20 a Castelló, un altre a Torrevella, o el Sub12 individual a Sagunt.

Sis mínimes
El grup ja ha aconseguit sis mínimes per participar en propers campionats d’Espanya baix sostre. Entre elles, Yago de la Fuente en triple salt i Iván Duarte en llargada, tots dos en categoria Sub23 (Promesa), a disputar a Salamanca al febrer.

A més, Irene Escrivà (Sub18, Juvenil) competirà en perxa a València; Neus Sansaloni i Borja Ortega (Sub20, Junior) ja tenen el passaport per a Antequera, on disputaran els 800 m.l. i 1.500 m.l., respectivament; i Camila Estrebou estarà en els 60 m.l. del Sub16 (Cadet) a Sabadell, tots ells al març.

Xavi Cabanilles i Marina Camps al Cross de Sagunt.

Cross de Sagunt
D’altra banda, Marina Camps, Xavi Cabanilles i Andrea Abad van competir diumenge passat en la primera edició del Cross de Sagunt. Camps va ser tercera en la cursa per a les categories Sub18 i Sub20, amb 27:08 per a una distància de 5,85 km; Cabanilles segon en la Sub16 amb 14:18 per a 3,85 km; i Andrea Abad va ser setena en categoria sènior (10,35 km, 42:07).

Camps i Cabanilles estan internats en el Complex Educatiu de Cheste. El seu entrenador, Carlos Ferrando, explica que és una manera que preparen la propera temporada de duatlons i triatlons, exercitant la carrera i la resistència, però sense buscar marca.