El provincial absolut de clubs organitzat per l’Atletisme Safor Delikia Sport estrena este dissabte la pista homologada de Gandia

El campionat és una de les primeres proves de la temporada a l'aire lliure. L'entitat 'grogueta' presentarà a dos equips, masculí i femení. Els resultats es podran seguir en directe per la 'web' de la federació valenciana.
Pista d'atletisme de Gandia. / Foto: Àlex Oltra.
Pista d’atletisme de Gandia. / Foto: Àlex Oltra.

El Campionat Provincial Absolut de Clubs a l’Aire Lliure, este dissabte a Gandia, serà la primera prova oficial que se celebre a la pista d’atletisme una vegada homologada i després de les últimes obres de millora realitzades per l’ajuntament. El responsable d’organitzar este esdeveniment és el Club d’Atletisme Safor Delikia Sport, que competirà amb 50 atletes en dos equips, un masculí i un altre de femení.

En un principi este campionat s’havia de celebrar a Torrent, però a última hora van sorgir problemes tècnics que fins i tot van portar a la Federació d’Atletisme de la Comunitat Valenciana a suspendre’l, però tot seguit es va pensar en seus alternatives i va aparéixer Gandia. La pista, al poliesportiu municipal, compta des del passat 18 d’abril amb el certificat d’homologació per part de la Reial Federació Espanyola d’Atletisme, de manera que ja reuneix les condicions reglamentàries.

Fins ara els únics campionats vàlids que es podien celebrar a Gandia eren els dels alevins (U12). El director esportiu del club, David Melo, va expressar la seua satisfacció per formar part d’esta cita històrica. Amb tot, va assenyalar que organitzar la prova «suposarà un gran esforç, sobretot per als nostres atletes, dels quals 50 competiran i 20 ajudaran, i perquè este diumenge també promovem la XI Cursa de la Dóna Delikia de Gandia». Melo, no obstant, convida el públic a acudir al campionat «perquè voran una competició d’atletisme en estat pur».

El club oferirà els resultats de les proves en directe, que podran seguir-se a través de la pàgina ‘web’ de la federació valenciana en el següent enllaç: https://bit.ly/2qKmdGF