Les xiques guanyen l’autonòmic de clubs de cross i participaran en el nacional de Gijón

L'equip absolut femení es va situar a Castelló per davant d'equips consagrats com ara el CA Playas de Castellón, que va ser segon, o el CA Silla, que va quedar tercer. Les xiques de l'equip cadet (U16) també aniran al nacional en ser terceres.

L'equip absolut femení del CA Safor Delikia Sport al Cross de Castelló.
L’equip absolut femení del CA Safor Delikia Sport al Cross de Castelló. De esquerra a dreta: Andrea Abad, Pili Vazquez, Carla De Tena, Neus Mas i Pilar Rubio

L’equip absolut femení de cross del Club d’Atletisme Safor Delikia Sport va guanyar el Campionat Autonòmic de Clubs de Camp a Través, celebrat diumenge passat a Castelló, en el Pinar del Grau. El combinat, format per Andrea Abad, Carla de Tena, Neus Mas, Pilar Rubio (s’hagué de retirar per unes molèsties) i Pilar Vázquez, que va competir en la modalitat de cross curt sobre una distància de 4.200 metres, va quedar per davant d’equips consagrats com el CA Playas de Castellón, que va ser segon tot i que corria en el seu propi feu, i el CA Silla, que va quedar en tercer lloc.

Les xiques al podi de Castelló. Falta Pilar Rubio, que s’hagué de retirar de la competició per unes molèsties.
Les xiques al podi de Castelló.

Les atletes del CA Safor van prendre el comandament de la cursa i van aconseguir una victòria que és històrica per al club «groguet» i que els dóna el passaport per al LIII Campionat d’Espanya, a disputar a Gijón el pròxim diumenge, 25 de febrer. En la classificació individual Neus Mas va ser tercera amb 15:13, Pilar Vázquez va entrar en cinquè lloc amb 15:31, Andrea Abad va ser vuitena amb 16:02 i Carla de Tena desena amb 16:30.

L'equip absolut masculí del CA Safor Delikia Sport al Cross de Castelló.
L’equip absolut masculí del CA Safor Delikia Sport al Cross de Castelló. Jordi Cuenca, Salva Gomar, Jordi Cuenca, Carlos Ferrando, Jesus Gomar i Javier Polo

Jesús Gomar, a la dreta, qui va ser tercer a la general individual del cross curt. / Foto: CA Playas de Castellón.

Pel que fa a l’equip masculí va quedar en setena posició també en el cross curt. En els registres individuals, va destacar Jesús Gomar qui va ser tercer en la classificació general amb un crono de 12:40, i el van seguir a més distància Carlos Ferrando (13:43), Javier Polo (14:05), Salva Gomar (14:18), Jorge Cuenca (14:52), i Lluís Gisbert amb 16:15.

Les xiques de l'equip cadet al Cross de Castelló.
Les xiques de l’equip cadet al Cross de Castelló. Rocio Calabuig, Judit Blasco, Neus Sansaloni, Nuria Hernandez i Paula Casanova

Els xics de l'equip cadet al Cross de Castelló.
Els xics de l’equip cadet al Cross de Castelló. Alvaro Burguera, Jhossue R. Manaca, Borja Ortega i Roberto Moratal.

El club també va presentar a un equip cadet (U16) masculí (Álvaro Burguera, Jhossue Richards Manaca, Roberto Moratal i Borja Ortega) i un altre de femení, amb Rocío Calabuig, Neus Sansaloni, Paula Casanova, Judit Blasco i Núria Hernández. Les xiques van ser terceres, cosa que també les classifica per al nacional de Gijón. Els xics van quedar en setè lloc.