Mar Morant se situa entre les 20 millors llançadores de disc de tots els temps a Espanya amb la seua última marca de 50.50 metres

La discòbola del CA Safor, que anirà al nacional de Getafe a finals de juliol, va participar dissabte passat en un control federatiu a València. Javier Polo (U23) aconsegueix una mínima nacional en els 1.500 metres en el míting José Antonio Cansino, celebrat dimarts a Castelló.
A l'esquerra, Javier Polo a Castelló. A la dreta, Mar Morant.
A l’esquerra, Javier Polo a Castelló. A la dreta, Mar Morant.

L’atleta i entrenadora del Club d’Atletisme Safor Delikia Sport Mar Morant torna a millorar la seua marca en llançament de disc. Dissabte passat, en un control federatiu, va aconseguir enviar l’artefacte d’1 kg als 50.50 metres. Amb este registre bat de nou el rècord del club i afronta amb més optimisme el Campionat d’Espanya Absolut, a Getafe a finals de juliol, on ja estava classificada i al qual acudeix com a sisena.

Morant és llançadora des dels 8 anys i a partir de la categoria cadet va començar a despuntar en disc. Entrenada per Pepe Clavier, la seua progressió enguany amb el CA Safor ha estat notable, des dels 47.28 metres al provincial d’hivern celebrat a Alacant el passat mes de febrer fins als últims 50.50 m de l’esmentat control. A més, esta marca la situa entre les 20 millors discòboles de tots els temps a Espanya, rècord que té Sabina Asenjo amb un llançament de 61.89 metres en 2016.

L’atleta gandiana, de 25 anys, competirà este divendres al Campionat Autonòmic Individual Absolut a l’aire lliure, a l’estadi del Túria, a València. A partir d’ahí té alguns controls més fins a arribar al nacional. A més de competir, Morant entrena a atletes de categoria infantil en els grups de tecnificació de club.

D’altra banda, Javier Polo (U23) va aconseguir una mínima nacional en els 1.500 metres en el Trofeu Diputació de Castelló-Memorial José Antonio Cansino, un míting disputat a Castelló dimarts passat. El campionat es disputarà a Sòria els propers dies 7 i 8 de juliol. L’atleta de la categoria promesa va quedar cinquè en la tercera sèrie amb un temps de 3:56.75.