Noves mínimes nacionals per als atletes del club

En diferents campionats del passat cap de setmana aconseguiren el passaport Mar Morant en disc (absoluta), Maria Pérez (Sub20) en perxa, Laura Pons (Sub16) en els 300 m.l., Andreu Almenar i Claudia Martínez (Sub16) en triple salt. Este cap de setmana els atletes ‘groguets’ competeixen en l’autonòmic absolut per clubs en pista coberta a València i en el nacional de clubs Sub20 d’Antequera.
María Pérez, Claudia Martínez i Mar Morant.

Els atletes del Club d’Atletisme Safor Teika continuen sumant mínimes per a participar en els propers campionats d’Espanya. El passat cap de setmana, en diverses competicions, en foren cinc més. En el Campionat Provincial Absolut per Clubs en Pista Coberta, que es va disputar dissabte al pavelló Lluís Puig de València, van aconseguir mínimes Andreu Almenar en triple salt i Claudia Martínez en salt de llargada, tots dos en categoria Sub16 (Cadet), i vàlides tant per al nacional baix sostre com per a la cita de l’aire lliure. Almenar va ser segon amb un registre de 12.74 m., i Martínez primera amb 5.56 metres. Martínez també havia aconseguit anteriorment la de triple salt.

En la mateixa categoria, Laura Pons va obtindre una altra mínima en els 300 m.l., amb 41.36, en el Campionat Provincial Absolut per Clubs de la delegació d’Alacant. El Campionat d’Espanya Sub16 baix sostre tindrà lloc els dies 21 i 22 de març a Madrid.

Andreu Almenar i Laura Pons.

A més, divendres, en un control del Campionat Provincial Individual Sub23 i Màster, María Pérez va aconseguir una mínima Sub20 (Junior) en perxa, amb un salt de 3.20 metres. L’esdeveniment es disputarà els dies 14 i 15 de març a Sabadell (Barcelona). Finalment, en el Campionat Provincial de Llançaments Llargs d’Hivern, disputat dissabte a Gandia, Mar Morant va revalidar, com en la temporada passada, una mínima nacional absoluta en disc, després de ser primera amb un millor llançament de 47.41 metres.

Autonòmic i nacional de clubs Sub20
D’altra banda, el CA Safor Teika disputa este dissabte la Final A del Campionat Autonòmic Absolut per Clubs en Pista Coberta, al pavelló Lluís Puig de València. Els ‘groguets’ vénen d’aconseguir una primera plaça amb l’equip masculí i una tercera amb el femení en el provincial absolut per clubs, el passat cap de setmana, també al velòdrom valencià.

En xics, el CA Safor Teika competirà amb el CA Fent Camí de Mislata, CA Playas de Castelló, Camisetas Económicas Elda, CA Gandia, CA Elche Decatlón, CA Torrent, i València Club d’Atletisme. En xiques, els clubs inscrits, a més del CA Safor Teika, són el CA Playas de Castelló, València CA, Colivenc, CA Silla, CA Torrent, CA Elche Decatlón, i Atletisme Els Sitges.

Per la seua banda, dissabte un equip masculí júnior es desplaçarà amb els seus entrenadors a Antequera (Màlaga) per a competir en el XXX Campionat d’Espanya de Clubs Sub20 en Pista Coberta Trofeu Antonio Ferrer. Serà una final a nou equips, on també hi seran el Playas de Castelló, Go Fit Athletics, FC Barcelona Agrupació Atlètica de Catalunya, Cueva de Nerja-UMA, CD Surco Lucena, Reial Societat, i Alcampo Scorpio 71, tots ells clubs amb un gran nivell i pressupost.