El CA Safor Delikia Sport lluitarà per pujar a la Primera Divisió de l’atletisme espanyol

La RFEA inclou als equips masculí i femení de l'entitat ‘grogueta’ entre els clubs que disputaran la fase classificatòria el proper 16 de juny. Este cap de setmana atletes del club competeixen en el nacional per equips júnior per equips, a Saragossa, i en provincials individuals per a diverses categories a València, Gandia i Alzira.
Equip femení i entrenadors en la fase d’ascens de l’any passat a Valladolid.

El Club d’Atletisme Safor Delikia Sport tornarà a estar present en una fase d’ascens a la Primera Divisió de l’atletisme espanyol, en esta ocasió per partida doble, donat que per a l’equip femení serà el quart intent consecutiu, mentre que els xics disputaran per primera vegada una competició d’estes característiques.

La Reial Federació Espanyola d’Atletisme ha confirmat als clubs de Segona Divisió que, per rigorosa puntuació, opten a este campionat. Els xics del CA Safor estan en primera posició de la taula, amb 14.998 punts, mentre que les xiques apareixen en el segon lloc del ‘rànquing’, amb 14.799 punts. Això suposa, a priori, que tenen més opcions sobre la resta de pujar de categoria. La prova se celebrarà el proper 16 de juny, en una seu encara per determinar.

D’altra banda, els atletes del club es reparteixen este cap de setmana en diverses competicions, entre elles la Final A del Campionat d’Espanya Sub20 (Junior) de Clubs, que se celebra dissabte a Saragossa, on hi haurà set joves representant al conjunt masculí del CA Els Sitges, de Burjassot: Jorge Boscà (200 m.l., i 4×100), Iván Duarte (llargària i 4×100), Borja Ortega (800 ml), Óscar Gimeno (martell), Sergio Palomino (perxa), José Giménez (disc) i Borja Climent, en javelina. El títol masculí el defensa el CA Platges de Castelló i la resta de clubs són el Cova de Nerja-UMA, FC Barcelona, Grupompleo Pamplona, AD Marathon, Puentecillas Palència i CA València Esports.

L’estadi del Túria de València acull dissabte el Campionat Provincial Sub16 (Cadet) Individual, on el club desplaçarà a 46 atletes, 18 xics i 28 xiques. «Aspirem a tindre bons resultats amb atletes com Jordi Miret en alçada i llargària, Andreu Almenar en triple i llargària, Joana Escrivà en pes i javelina, Álvaro Burguera i Vicent Gimeno en alçada, Dani Jiménez en javelina, Paula Matoses en 1.000 m.l. o Aitana Ferrairó i Laura Sanchis, en llargària», explica l’entrenador, Iván Martínez.

També dissabte però a la pista de Gandia es disputa el Campionat Provincial Sub12 (Aleví) per Equips, organitzat pel CC El Garbí. L’entrenador de la categoria, Fran Beneyto, comenta que és precisament en esta franja d’edat quan els xavals passen de concebre l’atletisme com un joc a tindre un major esperit de competició, i això és el que es tractarà que visquen dissabte, tot i que sense grans aspiracions. El València Esports és el rival que té més inscrits i per tant més possibilitats de pujar al podi.

Diumenge Xavier Martínez, recent bronze en els 3.000 m.l., viatja a Yecla amb la selecció valenciana, al Campionat Interprovincial Sub14 (Infantil) on competiran atletes de Castelló, València, Alacant i Múrcia. Finalment, a Alzira, també diumenge, se celebra primera jornada del Campionat Provincial Individual Sub18 (Juvenil) i Sub20 (Junior), on hi haurà una vintena d’atletes ‘groguets’.