Belén Sospedra representarà al club en el Campionat d’Espanya Absolut en Pista Coberta

Per a la jove atleta, de 17 anys, serà el seu debut a un nacional absolut. Competirà a la prova dels 60 metres tanques, on el cap de setmana passat va aconseguir medalla de bronze a l'autonòmic absolut amb una marca de 8.74. L'esdeveniment se celebrarà a Ourense.
Belén Sospedra, en una imatge d’arxiu. / Foto: Javier Cloquell.

El Club d’Atletisme Safor Teika estarà representat en el Campionat d’Espanya Absolut d’Atletisme en Pista Coberta, que se celebra este cap de setmana a Ourense, amb l’atleta Belén Sospedra. Competirà en la prova dels 60 metres tanques. Sospedra és una de les atletes del grup que entrena a València. La seua entrenadora és Yolanda Belda. Acudeix a Ourense en la 22a posició de les inscrites, però es tracta d’una atleta molt jove, amb 17 anys acabats de complir, i a més debuta en un Campionat d’Espanya Absolut.

La seua millor marca personal en els 60 m.t. la va fer el cap de setmana passat en el Campionat Autonòmic Absolut, al pavelló Lluís Puig de València, on va ser medalla de bronze amb 8.74. “Ja només amb estar inscrita em done per satisfeta, tot i que lluitaré per estar entre les 16 que passen el tall de la primera ronda i arribar a una semifinal”, promet. Tot i això, reconeix que el seu objectiu és pujar al podi del nacional de la seua categoria, Sub20 (Junior), que tindrà lloc a mitjans de març a Antequera.

Físicament té bones sensacions, de fet considera que esta ha sigut la seua millor temporada en pista coberta. Apunta que se li donen millor els 100 metres tanques, on per cert fa dos anys va ser rècord absolut femení del club, amb un crono de 15.07. També fa proves combinades.

Entrena quatre dies a la setmana, entre dues i tres hores al dia, a Valènci; en la temporada d’estiu a la pista del riu Túria, i a la d’hivern al Lluís Puig. Compagina l’atletisme amb els seus estudis de 2n de Batxillerat a un institut de Godella, en un curs complicat, perquè quan acabe vol presentar-se a la Selectivitat.

El campionat es podrà seguir en directe per Teledeporte i en “streaming” pels canals oficials de la RFEA. Belén Sospedra competirà dissabte a les 18.30 hores.