Borja Ortega es proclama campió nacional cadet en els 1.000 metres llisos

El jove valler va aconseguir la medalla d'or en el Campionat d'Espanya U16 disputat el passat cap de setmana a Sabadell. Claudia Martínez va participar en les proves de triple salt i llargada.
El grup del CA Safor desplaçat a Sabadell: els entrenadors Iván Martínez i Bea Bosch, en els extrems, i els atletes Borja Ortega i Claudia Martínez.

L’atleta cadet del Club d’Atletisme Safor Delikia Sport Borja Ortega va fer història el passat cap de setmana en aconseguir una medalla d’or en el XXXI Campionat d’Espanya U16 en Pista Coberta disputat a Sabadell (Barcelona) en la prova dels 1.000 metres llisos, amb un resultat de 2:37.12. Este registre és, a més, la millor marca nacional de l’any en pista coberta, rècord del club «groguet», i confirma al jove de Tavernes de la Valldigna, de només 15 anys, com un valor en alça.

Borja acudia al campionat com a quart classificat i havia evolucionat dels 2:48.03 que va fer en el provincial del passat mes de desembre als 2:40.53 en l’últim autonòmic per equips de gener. A la semifinal de dissabte es va imposar amb 2:42.71, un resultat previst, per a passar a la final però sense forçar la màquina. I a la final de diumenge va realitzar una excel·lent carrera amb un gran treball tant físic com mental, donat que va aguantar en les primeres places i sols es va col·locar primer a l’última volta, després de sonar la campana.

La cursa va eixir segons l’havia planificada la seua entrenadora, la també vallera Bea Bosch, qui confiava en el potencial de Borja a Sabadell, perquè en els entrenaments de les últimes setmanes havia baixat dels 2:40. Bosch espera que a la temporada d’estiu l’atleta «groguet» millore este registre en l’autonòmic i almenys puga acudir al campionat d’Espanya per federacions amb la selecció valenciana cadet.

Borja Ortega i la seua entrenadora, Bea Bosch, amb la medalla d'or. A la dreta, en el podi.
Borja Ortega i la seua entrenadora, Bea Bosch, amb la medalla d’or. A la dreta, en el podi.

Borja és un dels quinze atletes del CA Safor que entrenen habitualment a Tavernes de la Valldigna, entre llançadors, velocistes, saltadors i fondistes, esportistes que també van alguns dies a la setmana a Gandia per a perfeccionar el seu treball sobre la pista d’atletisme.

D’altra banda, a Sabadell també va competir Claudia Martínez. L’atleta, entrenada per Iván Martínez, va ser desena en llargada amb una marca de 5.14 m, un resultat que no va ser suficient per a passar a la millora a causa del gran nivell que hi va haver. A la final del triple salt va tindre un registre de 10.66 m, també insuficient per a passar a la següent ronda.