Bronze per a les xiques en l’autonòmic absolut per equips

La prova es va disputar dissabte passat a la pista de Gandia, recentment homologada. L'equip masculí va obtindre una sisena plaça. Pilar Vázquez i Mar Morant s'imposen en 3.000 metres obstacles i disc, respectivament, amb rècords de club. El Playas de Castellón va guanyar en categoria masculina i en dones van ser primeres les atletes del València Esports.
Les xiques del CA Safor celebren sobre el podi la seua tercera plaça en l'autonòmic. / Foto: Natxo Francés, Ajuntament de Gandia.
Les xiques del CA Safor celebren sobre el podi la seua tercera plaça en l’autonòmic. / Foto: Natxo Francés, Ajuntament de Gandia.

El passat dissabte es va celebrar a Gandia el Campionat Autonòmic Absolut per Equips a l’Aire Lliure, organitzat pel Club d’Atletisme Safor Delikia Sport, on van competir 12 conjunts masculins i 11 femenins procedents dels millors clubs de la Comunitat Valenciana.

Finalitzades les vint proves, les xiques del CA Safor pujaren al podi com a terceres classificades, un fet històric per a l’entitat, mentre que els xics van aconseguir una meritòria sisena plaça. Els tres primers clubs en homes van ser el Playas de Castellón (1r), València Esports (2n), i el CA Fent Camí Mislata, en tercera posició. En dones el podi el van completar el València Esports (1r) i les atletes del Playas de Castellón, que van ser segones. Per la seua banda, els atletes «groguets» van guanyar el «derbi», la sana rivalitat contra el CC El Garbí, donat que els xics de l’equip morat foren setens.

Els atletes "groguets" participants en l'autonòmic amb el president del club, Vicent Boscà, i la regidora d'Esports, Lydia Morant. / Foto: Natxo Francés, Ajuntament de Gandia.
Els atletes «groguets» participants en l’autonòmic amb el president del club, Vicent Boscà, i la regidora d’Esports, Lydia Morant. / Foto: Natxo Francés, Ajuntament de Gandia.

El director esportiu del CA Safor, David Melo, va expressar la seua satisfacció per la progressió dels esportistes groguets, especialment del combinat femení. «Acabar la temporada sent terceres autonòmiques és una fita molt important per al club; perquè era molt complicat guanyar-li a clubs com el CA Silla o el CA Torrent, que estan en Primera Divisió, o a altres tan competitius i ambiciosos com l’Elche Decatlón». El tècnic va afegir que la temporada «ha estat molt bona i ara toca esperar per a vore si podem estar de nou al juny en l’octogonal d’ascens a la Primera Divisió, donat que cada any el nivell és més alt». D’altra banda, Melo va agrair als voluntaris del CA Safor i al Servei d’Esports de l’Ajuntament de Gandia les facilitats donades per a organitzar el campionat.

Pel que fa a les proves, en xiques van ser primeres Pilar Vázquez (3.000 metres obstacles, amb 10:55.94) i Mar Morant, en disc, amb un millor llançament de 49.89 m. Les dos van batre el rècord de club absolut. Van completar l’equip femení Elisa F. Castro (100 ml); María Evangelista (200 ml); Noelia Faus (400 ml); Pilar Rubio (800 ml); Andrea Abad (1.500 ml); Neus Mas (3.000 ml); Alba Ortega (100 mv); Ángela Ferrer (400 mt); Cristina Segura (alçada); Maria Pérez (perxa); Claudia Martínez (llargada); Sara Segura (triple salt); Marina Collado (pes); Maite Giménez (martell); Aina Olaso (javelina) i Zaira Zafra (5.000 m marxa). L’equip de relleus 4×100, que va quedar tercer, va estar composat per Almudena de Quero, Noelia Faus, Elisa F. Castro i María Pérez. El de 4×400 també va ser tercer amb Andrea Escrihuela, Paula Martín, Pilar Rubio i Pilar Vázquez.

L’equip masculí el van composar Iván Martínez (100 ml); Bernat Pérez (100 ml); Jorge Boscà (100 ml); Trinitari Pons (200 ml); Alejandro Martínez (400 ml); Josuer Armando Rosero (800 ml); Abdelhafid Said (1.500 ml); Salva Gomar (3.000 ml); Víctor Leca (110 mt); Joan Cloquell (400 mt); Javier Polo (3.000 m obstacles); Raúl Bellón (alçada); Daniel Ros (perxa); Iván Duarte (llargada); Ausias Roch (triple salt); José Antonio García-Pando (pes i disc); Arturo Climent (martell); Víctor Leca (javelina); i José Miguel Barrios en els 5.000 m marxa. L’equip de relleus 4×100 va estar compost per Iván Duarte, Iván Martínez, Jorge Boscà i Bernat Pérez. Al 4×400 van córrer Alejandro Martínez, Abdelhafid Said, Alejandro Merí i Javier Polo.

……

FOTOGALERIA en el perfil de Flickr del club.

FOTOGALERIA en àlbums de Facebook.