Dos llocs de finalista en el Campionat d’Espanya Absolut d’Atletisme

Mar Morant queda cinquena en disc, Alberto de Oliveira huité en triple salt i Pilar Vázquez novena en els 3.000 metres obstacles. L’esdeveniment es va disputar el passat cap de setmana a Madrid en quatre seus, Alcobendas, Moratalaz, Getafe i Vallehermoso, per la crisi del coronavirus.
Mar Morant, Alberto de Oliveira i Pilar Vázquez, a Alcobendas.

El Club d’Atletisme Safor Teika va tancar la seua participació en el 100é Campionat d’Espanya Absolut d’Atletisme a l’Aire Lliure amb dos llocs de finalista. L’esdeveniment es va celebrar el passat cap de setmana a Madrid, sense públic, en quatre seus diferents, a causa de la crisi del coronavirus: Alcobendas, Moratalaz, Getafe i Vallehermoso. Els representants del club ‘groguet’ van ser tres: Alberto de Oliveira, Mar Morant i Pilar Vázquez.

Dissabte a Alcobendas Alberto de Oliveira va ser huité en triple salt, amb 14.92 m. El jove, natural de la república africana de Sant Tomé i Príncep, debutava en un nacional. Esta és la seua primera temporada en el club ‘groguet’. En la prova va tindre tres salts menys, per la seua condició d’estranger, i acudia al nacional com a últim inscrit. En un parell de setmanes també competirà en el nacional de la seua categoria, Sub23 (Promesa), a Sevilla.

Diumenge, a Moratalaz, l’atleta i entrenadora Mar Morant va ser cinquena d’Espanya en el concurs de disc, amb un registre de 45.68. Morant es va notar, segons va assenyalar després, amb «falta d’espurna i de força a les cames» i va reconéixer que la temporada ha estat llarga, de fet fa un parell de setmanes es trobava en millor estat de forma.

Finalment, diumenge, sobre el tartan verd de Vallehermoso, Pilar Vázquez va aconseguir la novena posició en els 3.000 metres obstacles, amb 10:47.03. «Les setmanes prèvies el meu entrenador, Andrés Dénia, havia doblat les sessions per guanyar resistència però no ha estat suficient», va explicar, i va afegir que també li va afectar «l’ambient sec de Madrid al qual no estic acostumada». A partir de ja, sense descans, Vázquez comença a treballar per a la nova temporada.

El director esportiu del club, David Melo, va destacar l’esforç de tots ells per arribar fins ací, en una temporada atípica que ha estat condicionada per un llarg confinament domiciliari. La vigent temporada continua en les pròximes setmanes amb els campionats nacionals per categories.