El CA Safor Teika competeix este cap de setmana en les finals del Campionat d’Espanya de Clubs

L'equip femení viatjarà dissabte a La Nucia, i el masculí estarà diumenge en la pista Toni Herreros de Gandia. Les xiques lluitaran per l'ascens i els xics lluitaran per la permanència, que no tenen assegurada encara.
Finals a Gandia i La Nucia.

El Club d’Atletisme Safor Teika disputarà este cap de setmana, amb els seus equips masculí i femení, la tercera i última jornada del Campionat d’Espanya de Clubs a l’Aire Lliure en Primera Divisió, la categoria de plata de l’atletisme espanyol. Serà una final a un atleta per prova. Les xiques tenen assegurada la permanència, i per al club l’objectiu està complert, encara que lluitaran per l’ascens. Els xics tenen més pressió, donat que lluitaran per no baixar de categoria.

Les xiques competiran dissabte a La Nucia, a l’estadi Camilo Cano. A l’octogonal d’ascens s’enfrontaran al Piélagos, Juventud Atlética de Elche, AD Sprint, Las Celtíberas, AD Marathon, Oviedo Atletismo i CA Valladolid. Els xics estaran diumenge a Gandia, a la pista Toni Herreros, mesurant-se amb el Bahía Algeciras, Atlético de Salamanca, Aldahara Lérida UA, CEA Tenerife 1984, Súper Amara BAT, Hinaco Monzón i CA Gandia Alpesa.

En la primera jornada, que es va disputar el 30 d’abril a Gandia, tots dos equips van ser tercers. A la següent, les xiques (a Alcobendas) van ser segones i els xics (a Móstoles) van quedar tercers. Descendeixen a Segona Divisió els dos darrers i ascendeixen els dos primers a Divisió d’Honor. Les proves es retransmetran en directe per internet, des de la web de la Reial Federació Espanyola d’Atletisme.

En categoria femenina (Lliga Iberdrola) estan inscrites Binta Kelle Watt (100 m.l.), Elena Cruceta (200 m.l.), María Martínez (400 m.l.), Mònica Pascual (800 m.l.), Neus Sansaloni (1.500 m.l.). Mara Rolli (3.000 m.l.), Belén Sospedra (100 m.t.), Lisaura Aguilera (400 m.t.), Pilar Vázquez (3.000 metres obst.), Sofia Rchi (alçada), Irene Escrivà (perxa), Laura Sanchis (llargada), Aitana Ferrairó (triple salt), Irene González (pes), Joana Escrivà (disc), Mar Olvera (martell), Aina Olaso (javelina), i María Muñoz (5 km marxa). L’equip 4×100 estarà format per Carla Pons, Binta Kelle Watt, Camila Estrebou i Elena Cruceta, i les rellevistes 4×400 seran Belén Sospedra, Alexia Pedrós, Iris Estruch i Mónica Pascual.

En categoria masculina (Lliga Joma) estan inscrits Bernat Pérez (100 m.l.), Alejandro Martínez (200 m.l.), Jorge Boscà (400 m.l.), Sebastiano Gavasso (800 m.l.), Siro Piña (1.500 m.l.), Sergio Argul (3.000 m.l.), Víctor Leca (110 m.t.), Louis Dieumegard (400 m.t.), Javier Polo (3.000 m.l.), Raúl Bellón (alçada), Víctor Moratalla (perxa), Iván Duarte (llargada), Yago de la Fuente (triple salt), Rubén Mayor (pes), Víctor Faus (disc), Arturo Climent (martell), Antonio Montalva (javelina), i Francisco Sospedra (5 km marxa). L’equip 4×100 estarà format per Ausiàs Roch, David Concejo, Bernat Pérez i Trinitario Pons, i els rellevistes 4×400 seran Sebastiano Gavasso, Louis Dieumegard, Alejandro Martínez i Jorge Boscà.

El club vol agrair la col·laboració de la Diputació de València per la concessió d’una subvenció de 9.345,79 euros per a fer front a les despeses ocasionades en les diferents jornades de la Lliga Nacional de Primera Divisió, com ara desplaçaments, equipacions, materials, i programes de gesti. Esta ajuda està destinada a clubs esportius de la província que participen en competicions oficials d’àmbit nacional i/o internacional, de caràcter no professional.