El club aconsegueix 10 medalles en el campionat autonòmic absolut individual a l’aire lliure

Van ser or Belén Sospedra (100 m.t.) i Óscar Gimeno (martell); van aconseguir la plata Mar Morant (disc), Marc Pérez (400 m.t.), Alberto de Oliveira i Claudia Martínez en triple salt; i van obtindre el bronze Laura Sanchis (triple salt), Aitor Escamilla (javelina), Daniel Mayor (martell) i de nou Sospedra en els 400 metres tanques.
En les imatges alguns dels medallistes; Laura Sanchis, Alberto de Oliveira i Belén Sospedra.

El Club d’Atletisme Safor Teika va aconseguir 10 medalles (dues d’or, quatre de plata i quatre de bronze), en el Campionat Autonòmic Individual Absolut a l’Aire Lliure, que es va celebrar el passat cap de setmana en dues seus i jornades diferents, en les pistes de Gaetà Huguet de Castelló, per als llançaments, i en l’estadi del Túria de València, per a la resta de proves. A causa de el protocol de prevenció davant del coronavirus, no hi hagué premiacions ni acte de lliurament de medalles, i la competició es va desenvolupar a porta tancada, entre d’altres restriccions.

En total van competir una trentena d’atletes ‘groguets’, que s’han vingut preparant durant els últims mesos. Això va suposar la major expedició dels tres clubs de Gandia, i la tercera més nombrosa de la Comunitat Valenciana, per darrere del Playas de Castelló i el València Club d’Atletisme.

En la primera jornada, divendres, es van aconseguir nou medalles. A València, en triple salt, Alberto de Oliveira va ser plata amb un salt de 15.19 (ventosos) i 15.16 (+1.5). Esta marca és mínima nacional Sub23 (Promesa), i també rècord de club absolut, desbancant a Marcos Tormo, que tenia 15.14 des de l’any 1988. A més, Yago de la Fuente va ser quart, millorant la seua marca i quedant-se molt a prop de la mínima nacional Sub20 (Junior), amb 14.19.

Mar Morant, Óscar Gimeno i Daniel Mayor.

En el triple femení Claudia Martínez va aconseguir la plata amb 11.97 (ventosos) i 11.94 legals, reafirmant la seua mínima Sub18. I el va acompanyar al podi «virtual» Laura Sanchis, medalla de bronze amb 11.41, que seria mínima nacional Sub18 en cas de «repesca».

En javelina Aitor Escamilla va ser medalla de bronze amb 49.79 m, i en categoria femenina Aina Olaso va ser quarta classificada amb 37.83 m, a 17 cm de la mínima nacional Sub20, batent de nou el rècord de club Sub20, que ella mateixa posseïa.

Borja Ortega i José Giner.

En els 400 metres tanques Belén Sospedra va ser bronze, amb un registre d’1:08.88, i Marc Pérez, plata amb 59.21. A més, José Giner va ser quart amb 10.85, i Sabri Messadi es va quedar a només 0,02 centèsimes de la mínima nacional, tot i que podria tindre opcions en cas d’acudir a la «repesca». D’altra banda, en els 100 m.l, José Giner va fer un temps de 10.85, cosa que suposaria una altra mínima nacional Sub23 (Promesa) si fora «repescat».

I a Castelló Mar Morant va obtindre la medalla de plata en disc amb 48.67, i Óscar Gimeno la d’or en martell amb 52.81, fet que suposa mínima nacional Sub23 (Promesa). Li va seguir Daniel Mayor, bronze en martell amb un llançament de 51.30 m.

En la segona jornada Belén Sospedra va tornar a despuntar en els 100 metres tanques. L’atleta, de categoria Sub18 (Juvenil), va obtindre l’or autonòmic absolut amb 15.07, el mateix crono que el seu rècord de sempre. A més, Borja Ortega va ser mínima nacional Sub18 (Juvenil) en els 1.500 metres llisos amb 4:07.03.