El club es reforça amb l’objectiu de continuar en Primera Divisió

Bona part de l’equip masculí es el mateix que la temporada passada, però en el femení hi ha hagut baixes importants que s’han suplit amb més fitxatges.
Laura Castillo i Javier García.

El CA Safor Teika s’ha reforçat per a aconseguir, com a objectiu, continuar en Primera Divisió, la categoria de plata de l’atletisme espanyol, amb els seus dos equips, masculí i femení, com ja ho va fer en l’anterior campanya.

En categoria masculina els reforços més destacats són Antonio Justel (velocista procedent de la Universitat de León), Udy Erete (quatrecentista, arriba del Tenerife 1984), Javier García (atleta de tanques, del València CA), Remi Pichon (atleta francés de 400 metres tanques, estudiant “erasmus” resident a València), David Fernández (llargada, del Torrent), Pau González (atleta de perxa, del Xàtiva), José Carlos Torró (llançador de martell, del Decathlon Elx) i Teo Pérez, marxador procedent del València CA. No hi ha hagut baixes destacables, per la qual cosa es manté el mateix bloc de la temporada passada.

En categoria femenina destaquen Camila Rodríguez (velocista procedent del CA Alacant), Laura Castillo (velocista del CA Silla), la italiana Camila Paganni (quatrecentista procedent del València CA), Lucía Botija (obstacles, del CA Xàtiva), Almudena Cayero (atleta de tanques, del Cornellà Atlètic), Andrea Tirado (atleta de proves combinades, arriba del CA Playas de Castelló), María Castellanos (proves combinades, del Proarte de Villarrobledo), Candela Dapia (perxista, del València CA), Nicole dos Santos (botadora de llargada procedent del CA Alacant) i Elena López, discòbola que estava en el CA Silla. Causen baixes Belén Sospedra (fitxa pel FC Barcelona), Mónica Pascual (CA Alacant) i Aina Olaso, que militarà en l’Agrupació Alètica de Catalunya.

El director esportiu del club, David Melo, assenyala que «en xics hem reforçat proves en què érem més fluixos, mantenint el bloc de la temporada passada. L’equip està configurat no sols per a aconseguir la permanència, sinó fins i tot per a estar en l’octogonal d’ascens a Divisió d’Honor, com ja va passar en 2021».

Pel que fa a l’equip femení, Melo reconeix que hi ha hagut baixes importants “però confiem amb els reforços aconseguir la permanència, no sense patir, encara que este equip l’any passat ja ens va sorprendre amb el seu sisè lloc final en Primera Divisió”. Per a Melo “els dos equips són una mica superiors als de la temporada passada, per la qual cosa entenem que s’haurien de salvar, però açò és esport, i pot passar qualsevol cosa”.

D’altra banda, el Safor seguirà comptant amb els mateixos clubs filials que la temporada passada, que donen un valor afegit a l’equip. «Els atletes de clubs filials ens donen punts en proves que no podem cobrir amb els nostres i gràcies a ells també podem competir a estes nivells», afegeix Melo. Estos clubs són el CC El Garbí (Gandia), CA Els Sitges (Burjassot), CA La Rabosa (Alzira), CA Guadassuar, CA Puçol, CA La Valldigna i CA Xàtiva.