El club proposa alternatives per a fer esport durant la quarentena: Exercicis Queda’t a Casa

El coordinador de la secció de triatló Carlos Ferrando dissenya una taula per mantindre l’equilibri físic i mental estos dies. Uns altres triatletes tiren de bicicletes estàtiques, les més sofisticades amb rodets intel·ligents connectats a simuladors, que permeten competir en temps real amb uns altres usuaris.
Carlos Ferrando explica les pautes dels exercicis en un vídeo gravat des de sa casa.

El tècnic del Club d’Atletisme Safor Teika Carlos Ferrando, coordinador de la secció de triatló, ha dissenyat una taula d’exercicis per al públic en general per tal de fer més suportable el confinament domiciliari per la crisi del coronavirus, i seguir practicant esport, si bé en unes condicions més limitades.

Com explica el mateix Ferrando en un vídeo gravat des de sa casa, es tracta d’una sèrie d’exercicis de mobilitat i reforç postural “que busquen mantindre un equilibri tant físic com mental”. Al mateix temps, demana a la ciutadania en general “que actuen de manera responsable”, fent cas a les autoritats i quedant-se a casa.

El triatleta Marc Faus, amb un simulador intel·ligent de rutes.

Una altra opció per a ciclistes i triatletes són els simuladors, que permeten fer esport amb la bicicleta estàtica connectada a un rodet intel·ligent. Es pot entrenar assoles o competir contra usuaris de tot el món en temps real. “És com els videojocs ‘on line’ però aplicat a l’esport, jo per exemple faig servir la plataforma BKool”, explica Marc Faus, triatleta del CA Safor Teika. Estos equips també permeten gravar en vídeo la ruta i compartir-la amb una comunitat de corredors, “de manera que pots pujar des del port de Barx fins al Tourmalet”, afegeix Faus. El sistema trasllada a la bicicleta l’altimetria i les característiques de cada ruta.

EXERCICIS: