Els atletes del club tiren mà d’enginy i motivació per a mantindre’s en forma a casa

Els membres de l’escola d’atletisme i triatló s’exerciten en els seus domicilis durant el confinament, tot i que els tècnics reconeixen que no són activitats comparables als entrenaments a l’aire lliure. David Melo: ‘L’aturada ha suposat un colp dur per als nostres objectius, però tornarem amb més força’.
Imanol Nogueroles.

Rodets, gomes elàstiques, peses, marraixes d’aigua… Qualsevol element és bo per a mantindre la forma física a casa en estos dies de confinament, i això és precisament el que no han deixat de fer els integrants de l’escola d’atletisme i triatló del Club d’Atletisme Safor Teika. Des que es va decretar l’estat d’alarma, i malgrat les lògiques limitacions, els esportistes estan realitzant exercicis des de les seues cases.

D’una banda, Carlos Ferrando, coordinador de la secció de triatló, va dissenyar uns exercicis específics, tant per a ells com per al públic en general, i organitza entrenaments en directe en el seu perfil personal d’Instagram cada dijous a les 19 hores.

Pilar Vázquez.

Pel que fa al grup de tecnificació, la temporada en pista coberta es va donar per liquidada amb l’estat d’alarma quan encara faltaven diversos campionats d’Espanya per celebrar-se. Entre ells el nacional Sub20 (Junior), previst per als dies 14 i 15 de març a Sabadell i on anaven a participar Jorge Boscà (400 m.l.), Maria Perez (perxa), Mario Rico (60 m.t.) i Yago de la Fuente, en triple salt; i el Sub16 (Cadet), que estava marcat en el calendari per als dies 21 i 22 de març a Madrid, i on tenien plaça Jordi Miret (alçada), Binta Kelle, Bárbara Herrerias, Laura Pons (60 m.l.) Andreu Almenar (triple salt) i Irene Escrivà, en perxa.

Xavi Cabanilles (dalt) i Quique Fernández.

La temporada a l’aire lliure és una incògnita, donat que la Reial Federació Espanyola d’Atletisme encara no ha anunciat si començarà en el calendari previst donada la situació d’excepcionalitat en què vivim.

Els germans Alba i Borja Ortega, i Mar Morant.

El director esportiu del CA Safor Teika, David Melo, reconeix que esta aturada ha suposat “un colp dur per a tots perquè teníem uns objectius tant individuals com col·lectius, i especialment per als atletes, perquè alguns fins i tot anaven a debutar en uns campionats nacionals que estaven en girar el cantó”.

Zaira Zafra.

“Al principi se’ls veia animats amb l’esperança que seria una cosa passatgera però conforme passen els dies l’ambient ha decaigut una miqueta», apunta, i afegeix que un nivell d’elit “no es pot aconseguir entrenant a casa, llevat que disposis de cintes de córrer, o un gimnàs, i tot i així és bastant complicat, per no dir impossible».

Amb tot, per a Melo és important que els atletes mantinguen una certa rutina. “Cada entrenador ha actuat de manera diferent segons els seus criteris, en el meu cas, la recomanació als meus atletes és que mantinguen este hàbit amb tot allò que ens proporciona el món d’internet; hui en dia podem trobar una gran varietat de vídeos amb entrenaments ‘on line’ com CrossFit o circuits de força, amb música, motivadors i divertits, i que poden servir perfectament per aconseguir eixe objectiu”.

Melo també aconsella aprofitar este període per a treballar aspectes que habitualment no es toquen per falta de temps, com la concentració i la meditació, “per exemple amb sessions de ioga que també podem trobar a internet”. Finalment, llança un missatge d’optimisme “perquè tot açò passarà i continuarem el camí que vam deixar setmanes enrere, tornarem mes forts que mai, segur”.