Els júnior del club queden huitens d’Espanya en la Copa Sub20 d’Antequera

L’equip masculí va disputar el campionat en pista coberta dissabte passat a la ciutat malaguenya. El club va sumar cinc mínimes nacionals; tres a la Copa Sub20 amb Borja Ortega (1.500 m.l.), Nicolás Blasco (triple salt) i Mario Rico (60 metres tanques), i dos més en l’autonòmic absolut de València amb Fran Vilches (800 m.l.) i Javier Polo, en els 1.500 metres llisos.
Grup d’atletes amb els entrenadors desplaçats a Antequera.

L’equip masculí júnior del Club d’Atletisme Safor Teika va competir dissabte passat a Antequera (Màlaga) en el XXX Campionat d’Espanya de Clubs Sub20 en Pista Coberta Trofeu Antonio Ferrer. La categoria masculina va ser una final a nou clubs, on també van estar el Playas de Castelló, el madrileny Go Fit Athletics, FC Barcelona, Agrupació Atlètica de Catalunya, Cueva de Nerja-UMA, el cordovès CD Surco, Reial Societat, i Alcampo Scorpio 71, de Saragossa. Els ‘groguets’ van acabar huitens, amb 38 punts. El CA Playas de Castelló es va proclamar vencedor del campionat per partida doble, tant en xics com en xiques.

Els atletes del Safor van estar acompanyats pels entrenadors Pepe Clavier, Pau Roig, David Melo i Miguel Ángel Soler. En el campionat molts atletes van millorar les seues marques personals i hi hagué tres mínimes nacionals, les de Borja Ortega en els 1.500 m.l. (sisè en la prova amb 4:11.09), Nicolás Blasco en triple salt (sisè amb una distància de 13.49 metres) i Mario Rico en els 60 metres tanques (8.77). Els tres aconsegueixen plaça per al Campionat d’Espanya que es disputarà els dies 14 i 15 de març a Sabadell (Barcelona).

Nicolás Blasco, Mario Rico i Borja Ortega.

“Partíem com a últims de la classificació i almenys hem aconseguit guanyar-li a l’Scorpio 71, que és un gran equip, així que ens donem per satisfets en ser huitens d’Espanya, perquè, amb clubs de tant pressupost i qualitat a més no podíem optar”, va reconéixer el director esportiu del club, David Melo.

Fran Vilches i Javier Polo.

D’altra banda, es van aconseguir dues mínimes nacionals més en la Final A del Campionat Autonòmic Absolut per Clubs en Pista Coberta, disputat dissabte passat a València; les de Fran Vilches (Sub 23) en 800 m.l., que va ser segon en la prova amb 1:53.42, i Javier Polo (Sub23) en els 1.500 m.l., també segon amb 4:00.04. El Campionat d’Espanya Sub23 en Pista Coberta tindrà lloc els dies 15 i 16 de febrer a Salamanca.