Els xics queden subcampions en el provincial absolut per clubs i les xiques s’acosten al podi

El club va aconseguir quatre mínimes nacionals amb Andreu Jiménez, Jorge Esteve, Maria Pérez i Claudia Martínez. La prova es va disputar dissabte passat al pavelló Lluís Puig de València.
Fotografia de grup amb la majoria d’atletes en l’esdeveniment, i entrenadors, dissabte al Lluís Puig.

El Club d’Atletisme Safor Delikia Sport va participar dissabte passat en el Campionat Provincial Absolut per Clubs, disputat al pavelló Lluís Puig de València, amb mig centenar d’atletes que van conformar els seus equips masculí i femení. Va ser l’únic club de la capital de la Safor present en l’esdeveniment, que va congregar 11 esquadres masculines i 9 femenines.

En categoria masculina els atletes “groguets” van aconseguir el subcampionat, només superats pel Fent Camí de Mislata, equip de Divisió d’Honor, mentre que va completar el podi el CA Sitges de Burjassot en tercera posició. L’única victòria parcial va vindre a càrrec d’Andreu Jiménez en els 60 m.t., amb un registre de 8:89, que a més és mínima per al campionat nacional U23 a disputar a Salamanca. Van ser segons Fran Vilches en els 400 m.l., Siro Pinya en els 1.500 m.l, Salva Gomar en els 3.000 m.l, José Luis Pérez en pes, i el relleu 4×400, format per Alejandro Martínez, Vicente Juan Martí, Abdelhafid Said i Fran Vilches. Van aconseguir ser tercers Mathias da Costa en els 60 m.l i Alejandro Martínez en els 200 m.l.

Cal destacar una altra marca mínima nacional, esta vegada en categoria U16, a càrrec del velocista Jorge Esteban en els 60 m.l amb 7:57. Van completar l’equip masculí Iván Martínez, Manel Soler, Juan Antonio Pérez Huerta, Rubén Gregori, Víctor Leca, Toni Garcés, Ausiàs Roch, Alberto Fajardo, Damián García, Daniel Ros, Vicente Gimeno, José Antonio García Pando i Jaison del Casar. Destacar també als atletes pertanyents a la disciplina del CA Safor que van participar vestint els colors del Sitges de Burjassot, com són Jorge Boscà, Borja Ortega, Sergio Palomino, José Jiménez i Iván Duarte.

Per la seua banda, l’equip femení va aconseguir la quarta posició, a tan sols 1 punt del CA Silla. El València Sports es va endur el campionat seguit del CA Torrent, els tres equips pertanyents a la Divisió d’Honor i a la Primera Divisió. La mala sort es va acarnissar amb l’equip femení amb baixes d’última hora per malaltia i els tres intents nuls en llançament de pes, que van privar a les xiques fins i tot d’aconseguir el subcampionat.

A nivell individual es van aconseguir dues victòries, una a càrrec de Lucía Alberola en els 1.500 metres llisos, i una altra de María Pérez en salt amb perxa amb 3.21 m, marca mínima nacional U20. Van ser segones Andrea Abad en els 3.000 m.l, Sara Segura en triple salt i Claudia Martínez en llargada, amb un salt de 5.42 metres, rècord absolut del club i mínima per al nacional U18. Van ser terceres Amanda Latorre en els 60 m.l i Cristina Segura en alçada.

Completaren l’equip femení Maria Evangelista, Almudena de Quero, Noelia Faus, Alexia Pedrós, Andrea Escrihuela, Nuria Hernández, Irene Llario, Jordina Gascón, Paula Casanova, Alicia Gómez, Andrea Vercher, Gabriela Laporta, Julia García, Melany Giraldo, Mar Morant i Olga Bosch.