Gandia va obrir la temporada d’atletisme amb un control provincial de marques organitzat pel club

L’esdeveniment es va disputar dissabte a la pista municipal d'atletisme Toni Herreros. El jove del CA Safor Teika Xavi Cabanilles aconsegueix un rècord de club en categoria infantil en els 1.000 m.l. amb un crono de 2:52, superant el que tenia Àlex Blasco des de 1990. El Safor organitza este dissabte una Jornada Escolar Municipal, oberta tant a atletes de clubs esportius com de centres educatius.
Llançament de pes. / Foto: Javier Cloquell.

La pista d’atletisme Toni Herreros, a Gandia, va acollir dissabte passat un control provincial de marques per a les categories Sub12 (Aleví), Sub14 (Infantil) i Sub16 (Cadet), organitzat pel Club d’Atletisme Safor Teika, dins dels Jocs Esportius, on van participar uns 400 joves de diversos clubs.

La competició, a porta tancada, va ser una de les més primerenques de la temporada. Tant els entrenadors com els voluntaris del Safor van vetllar pel compliment de les normes de prevenció anticoronavirus, amb accés i eixida diferenciats en la pista, ús del camp de rugbi per a l’escalfament, mascareta excepte per al moment de les proves, i desinfecció d’artefactes compartits, entre d’altres.

Joves en carrera. / Foto: Javier Cloquell.

El CA Safor Teika va tindre més inscrits que unes altres entitats majors, com el Torrent o el València. Cal destacar la marca del jove Xavi Cabanilles en els 1.000 metres llisos: amb un crono de 2:52.76, va aconseguir un rècord de club Sub14, destronant a Àlex Blasco, que el tenia des de feia més de 30 anys, en 1990, amb 2:53.10. Xavi Cabanilles, que practica fonamentalment triatló, va començar el curs passat al centre de tecnificació de Xest, becat per la federació valenciana.

A l’esquerra Xavi Cabanilles. A la dreta, mesures de protecció anticovid.

D’altra banda, el club organitza este dissabte, també a la pista de Gandia, una Jornada Escolar Municipal, per a les categories benjamí, aleví, infantil i cadet (nascuts entre 2006 i 2012) siguen o no federats. Els pares dels joves interessats han d’omplir el formulari d’inscripció en la pàgina ‘web’ del club abans d’este dijous a la mitjanit. A aquells que no s’hagen inscrit d’esta manera no se’ls permetrà l’accés a la instal·lació. Per ara hi ha un centenar de joves confirmats del Corriol, La Valldigna, el Safor Teika i El Garbí.