Irene Escrivà i Mar Morant aconsegueixen el passaport per als seus respectius campionats d’Espanya

La perxista i la discòbola del club van fer mínimes nacionals en un control provincial de marques disputat dissabte passat a València. Yago de la Fuente, en Sub20, i Mehdi Messadi en Sub16 també aconsegueixen mínimes en triple salt i en 100 m.l., però hauran d’esperar a ser ‘repescats’. Els atletes ‘groguets’ continuen entrenant a l’estiu amb la vista posada en les competicions ajornades per la crisi del coronavirus.
D’esquerra a dreta Irene Escrivà i Mar Morant amb el seu entrenador, Pepe Clavier, dilluns a la pista de Gandia.

Diversos atletes del Club d’Atletisme Safor Teika van participar el passat cap de setmana en sengles controls provincials de marques, divendres a Petrer (Alacant), amb nou esportistes, i dissabte a València, amb quasi una vintena.

De València cal destacar que la discòbola Mar Morant i la perxista Irene Escrivà van aconseguir sengles mínimes nacionals; Morant en categoria absoluta després d’un millor llançament de 48.66 metres, i Escrivà en Sub16 (Cadet), amb un salt de 3.05 metres, la seua millor marca personal. El campionat d’Espanya absolut se celebrarà els dies 12 i 13 de setembre a Madrid, i el cadet a Granollers a finals d’octubre, sempre que la situació sanitària ho permeta. Les dues atletes, entrenades per Pepe Clavier, esperen millorar estes marques en els propers controls.

A més, Yago de la Fuente va fer una altra mínima Sub20 (Junior) en triple salt amb 13,82 metres, si bé, segons els criteris marcats pel club i les restriccions de la RFEA, amb este registre hauria d’esperar a ser “repescat” per a confirmar la seua participació en el Campionat d’Espanya, a disputar a Gijón els dies 3 i 4 d’octubre. En la mateixa situació està el jove velocista Mehdi Messadi, en els 100 m.l., que va fer una mínima Sub16 (Cadet) en el control de Petrer, amb 11.65, i que podria participar en el nacional cadet.

Els atletes de tecnificació del CA Safor Teika continuen entrenant en ple estiu, en unes dates en què en condicions normals estarien de vacances, però l’ajornament dels campionats als mesos de setembre i octubre per la crisi del coronavirus els obliga a mantenir-se en forma.

Al respecte, Mar Morant assenyala que no és la primera vegada que entrena a l’agost, donat que ella sí que ha tingut competicions absolutes al setembre, però coincideix amb Escrivà en què no és fàcil, sobretot en episodis d’onada de calor com la dels últims dies.

D’altra banda, el club ja està preparant protocols segurs per a reprendre l’escola d’atletisme després de l’estiu, així com les activitats extraescolars a les escoles. La matrícula s’obrirà quan el club reba oficialment les directrius de l’Ajuntament de Gandia sobre l’ús de la pista d’atletisme en este aspecte.