Irene González va competir amb la selecció espanyola en un míting europeu disputat a Munic

L’atleta del CA Safor Teika va debutar en un esdeveniment internacional. El club ‘groguet’ no tenia un representant en una competició fora d'Espanya des de feia més de 20 anys.
Irene González a l’estadi olímpic de Munic.

L’atleta del Club d’Atletisme Safor Teika Irene González va formar part de la selecció espanyola en la Trobada Internacional Sub20 (Junior), un “meeting” que es va disputar dissabte passat a la ciutat alemanya de Munic, en concret a l’estadi olímpic.

En este esdeveniment, paral·lel al campionat europeu d’atletisme, hi van participar els equips d’Espanya, Alemanya, Àustria i Suïssa. Irene González va competir en el llançament de pes, sent huitena amb 11.63 metres, la segona millor marca personal. La prova la va guanyar l’alemanya Milaina Ammon, amb 14.94 m.

González amb un atleta company d’entrenaments, Manuel Guijarro.

És una bona manera d’acabar la temporada per a esta jove de 18 anys natural de Villarobledo (Albacete), on viu. El proper curs marxarà a Ciudad Real per a estudiar Filologia Anglesa. Va ser bronze en el Campionat d’Espanya de la seua categoria a l’aire lliure, celebrat a Torrent. També va participar en el Campionat d’Espanya de Clubs, sumant punts per a l’equip ‘groguet’. El seu entrenador és Manuel Fernández, del mateix poble.

«Ha sigut la meua millor temporada fins ara, amb unes sensacions increïbles, i estic molt agraïda al CA Safor Teika per l’oportunitat que m’ha donat per a competir», va assenyalar l’atleta.

Però, al marge de la marca, el fet singular d’esta competició és que el Safor no tenia un atleta internacional des de feia més de 20 anys. Els últims van ser el fondista gandià Pau Roig, que el 1999 va acudir a l’europeu Sub23 (Promesa) de Göteborg (Suècia), i va ser huitè en els 10.000 m.l., i la vallera Bea Bosch, que el 1996 va estar en una trobada internacional (Espanya, França, Regne Unit i Itàlia) disputada a Nembro (Itàlia), on va participar en les disciplines de 400 m.l. i relleu 4×400 m.l. Actualment tots dos són entrenadors a l’escola d’atletisme.