L’equip masculí debuta en la Primera Divisió del Campionat d’Espanya de Clubs a l’Aire Lliure

La lliga comença este dissabte a Elx, en una trobada amb el Safor, UCAM Cartagena, el Lleida i el CA Elche Decatlón. El Safor desplaça a 39 atletes.
Cartell de la competició.

L’equip masculí del Club d’Atletisme Safor Teika debutarà este dissabte en la Primera Divisió del Campionat d’Espanya de Clubs a l’Aire Lliure, considerada com la «categoria de plata» de l’atletisme espanyol. Esta trobada, dins de la primera jornada de la Lliga Joma, tindrà lloc a Elx i, a més del Safor, reunirà els combinats de l’UCAM-Cartagena, el Lleida UA, i el CA Elche Decatlón (organitzador).

Sobre este fet històric, el director esportiu de club, David Melo, comenta que l’expedició viatja «amb molta il·lusió i amb ganes de fer-ho el millor possible», i afegeix que serà «una jornada imprevisible, perquè no sabem amb quin nivell físic arriben els clubs, en el context d’esta pandèmia». Melo recorda que l’objectiu del club en esta lliga és salvar la categoria, i assenyala que el combinat masculí està especialment fort «en llançaments, salts, marxa i mig fons».

Tant en la Primera Divisió com en la Divisió d’Honor la primera jornada serà el 24 d’abril, la segona el 15 de maig, i la final el 12 de juny. La Primera Divisió es disputarà dissabte i diumenge. Dissabte (de 15 h a 18.40 h) hi haurà tres trobades (B, C i D), mentre que diumenge (d’11 h a 14.45 h) se celebrarà la trobada A. El Safor competeix en la trobada B.

La competició torna després de l’obligada aturada de l’any passat a causa de la pandèmia. En tots els esdeveniments allò primordial serà la protecció de la salut de totes les persones presents en les instal·lacions, de manera que comptaran amb estrictes mesures sanitàries i de prevenció contra la covid.

El CA Safor Teika desplaçarà a 39 atletes. Els inscrits, dos per prova, són: Mehdi Messadi i José Giner (100 m.l.), David Concejo i Daniel Lusilla (200 m.l.), Jorge Boscà i Víctor García Palomino (400 m.l.), Fran Vilches i Josuer Armando Rosero (800 m.l.) , Sergio Argul i Borja Ortega (1.500 m.l.), Jhoel Faus i Miguel Serrador (3.000 m.l.), Mario Rico i Rafael Martínez (110 m.t.), Marc Pérez i Víctor Argento (400 m.t.), Javier Polo i Roberto Moratal (3.000 m. obstacle), Jordi Miret i Raúl Bellón (alçada), Víctor Moratalla i Sergio Palomino (perxa), Alberto de Oliveira i Iván Duarte (llargada i també triple en el cas d’Oliveira), Yago de la Fuente (triple salt), Rubén Mayor i Daniel Mayor (pes i disc), Dian Iskrenov (disc), Óscar Gimeno (disc), Antonio Montalva i Alioune Ndiaye (javelina), i Francisco Sospedra i Joan Villarroya (5.000 m. marxa).

L’equip de relleus 4×100 estarà composat per David Concejo, José Giner, Daniel Lusilla i Mehdi Messadi, i el de 4×400 per J. Armando Rosero, Jorge Boscà, Fran Vilches i Joan Cloquell. Com a reserves van Sabri Messadi, Nicolás Blasco, Vicente Martí, Alejandro Martínez, Bernat Pérez, Víctor Leca i Jordi Atienza.

A més dels atletes, entrenadors i David Melo, l’expedició també estarà formada pel president del club, Vicent Boscà, la gestora esportiva, Lidia Balada, i el director-gerent de Teika, Nicolás Barber, com a principal patrocinador de l’entitat ‘grogueta’ .

D’altra banda, el club estarà present en unes altres competicions este cap de setmana. Dissabte en dos controls de marques, un a Gandia i un altre a Petrer, per als atletes de cada província, i diumenge organitzarà a Gandia el provincial Sub14 (Infantil) per clubs, on presenta a dos equips, masculí i femení.

RESULTATS EN DIRECTE DE LA PRIMERA JORNADA DE LLIGA DE PRIMERA DIVISIÓ.