Marian Ruiz va ser l’única representant del club en la Mitja Marató de València

L’atleta va creuar diumenge la meta en 1.17:28 i va ser la desena de la classificació femenina. Tres corredors populars; Iván Moreno, Gisela Lucas i José Millet, completaren la ‘marató virtual’ al qual donava opció l’organització en tres jornades.
Marian Ruiz a la Mitja Marató de València, diumenge passat.

L’atleta del Club d’Atletisme Safor Teika Marian Ruiz va participar diumenge passat en la 30a Mitja Marató de València Trinidad Alfonso EDP Elite Edition. Ruiz, en categoria W35, va ser l’única representant del club ‘groguet’, en estar esta edició reservada a uns pocs atletes, a causa de la crisi del coronavirus. Hi hagué 31 participants, 10 d’ells dones.

L’atleta va creuar la meta en 1.17:28, a un ritme de 3,40 minuts el quilòmetre, i va ser desena en la classificació femenina. Es tracta d’una gran marca, tenint en compte que la primera classificada va ser l’etíop Genzebe Dibaba, amb un crono de 1.05:18 i la primera nacional va ser María José Pérez amb 1.12:57.

“L’experiència va ser única i l’organització de la cursa, espectacular, amb uns controls sanitaris i de seguretat immillorables”, va comentar Ruiz, tot i que va trobar a faltar l’animació del públic, com en edicions anteriors. Respecte de la cursa, una dificultat afegida va ser el vent gelat a eixe hora, entre 9 i 11 graus. “A més, el fet que forem poques corredores la va convertir en una lluita en solitari des del principi”, va afegir, però així i tot se sent “una privilegiada” per haver pogut participar, i s’emporta una millor marca personal en esta distància. Esta era la seua quarta mitja marató a València.

Iván Moreno, Gisela Lucas i José Millet, amb uns altres companys del club.

Iván Moreno, Gisela Lucas i José Millet.

D’altra banda, uns altres tres corredors populars del club, Iván Moreno, Gisela Lucas i José Millet, participaren en la «marató virtual», una alternativa que donava l’organització per completar els 42.200 metres en diversos dies. Després de demanar consell a l’entrenador del club Carlos Ferrando, els tres van decidir córrer en tres jornades de la setmana passada, totes elles pel terme municipal de Gandia; 14 km (dijous 3), 7,2 km (divendres 4) i els 21 km restants dissabte 5. L’últim dia diversos companys del club, per a donar-los ànims, els van acompanyar amb bicicletes o corrent i els van preparar una rebuda sorpresa en la «meta».