Setena plaça per a les xiques en el Campionat d’Espanya per Clubs Cadet

La prova, a l’aire lliure, es va celebrar dissabte a les pistes de Gaetà Huguet, a Castelló. Victòria per a Ángela Casanova en els 3.000 metres marxa.

Les xiques del Club d’Atletisme Safor Teika quedaren setenes en el XIV Campionat d’Espanya de Clubs Sub16 (Cadet), celebrat dissabte passat. Es tracta d’una competició a l’aire lliure que encara pertany a la temporada 2018-19. En la Final A, en les pistes de Gaetà Huguet de Castelló, es donaren cita els huit millors conjunts de promoció d’Espanya.

El títol femení se’l va endur el CA Playas de Castelló, amb 114,5 punts, seguides del Puentecillas Palencia, amb 90,5, i el AD Marathon amb 89. El València Esports va ser cinquè amb 80 i el CA Safor Teika, que va lidiar amb uns altres clubs de major pressupost, setè amb 78 punts.

Este campionat tenia la dificultat afegida que se celebrava després de la parada estival, quan les atletes només porten un mes entrenant, i a més moltes d’elles ja són cadets de segon any o Sub18 (juvenils). En qualsevol cas, les xiques milloren una posició respecte a la temporada anterior en el mateix campionat, quan foren huitenes.

L’equip, amb entrenadors i uns altres companys.

El club va desplaçar a una vintena d’atletes, que estigueren acompanyades pel responsable de la categoria, Iván Martínez, i per uns altres entrenadors. Va destacar la victòria en els 3.000 metres marxa d’Ángela Casanova, amb 15:54. Van ser terceres Rocío Calabuig (600 m.l.), Olivia Burgess (1.500 metres obstacles), Marta Pérez (perxa) i Aitana Ferrairó, en triple salt.

També participaren Binta Kelle Watt (100 m.l.), Carla Pons (100 m.l.), María Martínez (300 m.l.), Alicia Crespo (1.000 m.l.), Neus Sansaloni (3.000 m.l.), Ángela Casanova (marxa), Nehelty Vázquez (100 m.t.), Lisaura Aguilera (300 m.t.), Joana Escrivà (pes), Alejandra Álvarez (javelina), Nerea Almiñana (martell), Marta Alonso (disc), Nayara Vila (alçada) i Laura Sanchis, en llargada.

L’equip de rellevistes 4×100 m.l. va estar format per Carla Pons, Binta Kelle Watt, Aitana Ferrairó, Laura Sanchis; i en el 4×300 metres van córrer María Martínez, Lisaura Aguilera, Neus Sansaloni i Alicia Crespo.

El CA Safor Teika vol agrair a les atletes dels clubs filials (CA Els Sitges, de Burjassot, CA La Rabosa, d’Alzira, CA Guadassuar Maskokotas i el CA L’Eliana) que també ajudaren a aconseguir aquests resultats.

FOTOGALERIA en el perfil de FLICKR del club.