Sisena plaça per als xics i huitena per a les xiques en el Campionat d’Espanya Cadet

La prova es va disputar dissabte passat en la ciutat malaguenya d’Antequera. Van aconseguir mínimes nacionals Jacobo Ramírez (3.000 m.l.), Xavi Cabanilles (1.000 m.l.) i Camila Estrebou, en 60 m.l.
Equips femení i masculí del Safor a Antequera.

El Club d’Atletisme Safor Teika va competir en el XIII Campionat d’Espanya Sub16 (Cadet) de Clubs en Pista Coberta, que es va disputar dissabte passat al Centre de Tecnificació d’Antequera (Màlaga). Per primera vegada el Safor va classificar als dos equips a esta cita. L’equip ‘groguet’ masculí, que debutava en un nacional baix sostre, va quedar en sisena posició, i el femení, que va estar en 2018 i 2019 i es va presentar a este amb algunes baixes importants, va acabar en huitè lloc.

En categoria masculina tornà a dominar el CA Playas de Castelló, segon va ser el Trops-Cueva de Nerja i tercer el València CA. El van seguir, per este ordre, Atletismo Alcorcón, AD Sprint, CA Safor Teika, AD Marathon i Atletisme Màlaga. Abans de la prova del relleu 4×400 el Safor anava quart, però els participants en esta prova van ser desqualificats, no van puntuar, i amb això l’equip va perdre tota opció de podi. Quedaren primers en les seues proves Xavi Cabanilles (1.000 m.l.) i Aarón Córcoles en pes. Van ser tercers Jacobo Ramírez (3.000 m.l.), Gerard Rodríguez (60 m.t.) i Carlos Fernández, en triple salt. També participaren Mark Van Zomeren (60 m.l.), Xavier Miret (300 m.l.), Joan Sastre (600 m.l.), Joel Biruk (alçada), Hugo Arbona (perxa) i Laertes Peña en llargada. Els rellevistes 4×400 van ser Laertes Peña, Joan Sastre, Jacobo Ramírez i Xavi Cabanilles.

En categoria femenina va revalidar el títol el Trops-Cueva de Nerja, va ser segon el Bahía Algeciras i tercer el CA Playas de Castelló, i el va seguir, per este ordre, AD Sprint, València CA, AD Marathon, UCAM Cartagena, i CA Safor Teika. Van ser segones Silvia García-Gasulla (perxa) i Camila Estrebou (60 m.l.), esta última també va ser tercera en 60 m.l. També van participar Aitana Moreno (300 m.l.), Salma Gueddar (600 m.l.), Júlia Estruch (1.000 m.l.), Leire Mahiques (3.000 m.l.), Paula Sevilla (60 m.t.), Valeria Ferrer (alçada), Sara Bru (llargada), Claudia Alriols (triple salt) i Cynthya Gómez en pes. L’equip de relleus 4×400 va estar format per Joana Grau, Salma Gueddar, Camila Estrebou i Júlia Estruch. També va estar Alejandra Blanes (60 m.l. extra).

«En general, estem satisfets, tindre els dos equips cadet és el fermall d’or per a una temporada 2022 que ha estat impecable, amb presència en nombrosos campionats d’Espanya per equips», va resumir el director esportiu, David Melo.

A més, es van aconseguir tres mínimes nacionals; dos en categoria Sub16 a càrrec de Jacobo Ramírez en 3.000 m.l, Xavi Cabanilles (1.000 m.l.), tots dos cadets de primer any, que aniran al nacional individual, a disputar a Ourense el 25 i 26 de març, i una altra la de Camila Estrebou (60 m.l. ) en categoria Sub18, que acudirà al campionat de l’11 i 12 de març a Salamanca.