La temporada 2018/19 es tanca amb 15 rècords de club batuts en 12 proves

Moltes d’estes marques històriques han estat a càrrec d’atletes Sub18 (juvenils) i Sub20 (juniors), cosa que demostra l’alt nivell de l’escola d’atletisme.

La temporada 2018/19 ha sigut fructífera per a l’escola d’atletisme del CA Safor, no sols pels resultats i la presència en les diferents campionats d’Espanya, sinó també perquè s’han batut fins a 15 rècords absoluts de club en 12 disciplines diferents.

Per sexes, hi ha paritat perquè són obra d’onze xics i onze xiques. A més, cal destacar que molts d’estos rècords els han trencat atletes Sub18 (juvenils) i Sub20 (juniors), cosa que demostra l’alt nivell actual de l’escola d’atletisme. D’altra banda, sis els han assolit atletes pertanyents a clubs filials, encara que es compaginen en els records dels atletes en llicencia activa per el club. Per proves, han sigut els 110 metres tanques, 5 km marxa, 3 km marxa, pes, disc, martell, 4×100 m, 4×400 m, alçada, llargada, triple salt i perxa.

Fran Vilches.

Entrant en detalls, pel que fa als xics, Andreu Jiménez va deixar la marca dels 110 metres tanques en 16 segons i 17 centèsimes, el passat 16 de juny a Valladolid.

En els 5.000 metres marxa Francisco Sospedra com a filial (amb un temps de 22.58.02) i Joan Villaroya (23.37.15) passen a la història del club amb les seues respectives marques.

Claudia Martínez. / Foto: Javier Cloquell.

En pes, Rubén Mayor, amb el CC El Garbí com a filial en la final del Campionat d’Espanya de Clubs, a Valladolid, va fer un llançament de 14,69 metres, i també destaca José Luis Pérez com a atleta propi amb una marca de 12,63 metres, aconseguida a València el 22 de desembre de 2018.

En disc Marc Mestre, també del CC El Garbí, va enviar l’artefacte a 42,26 metres a l’esmentat campionat de Valladolid.

Andreu Jiménez. / Foto: Bernat Pérez.

En llançament de martell Daniel Mayor (CC El Garbí) va deixar el rècord en 55,61 metres, el passat 4 d’abril a Xàtiva.

Valladolid també va deixar la millor marca absoluta del club en el relleu masculí dels 4×400 metres, amb un crono de 3.20.99 de Alejandro Martínez, Fran Vilches, Bernat Pérez i Siro Piña.

Sofía Rchi.

Quant a les xiques, Ángela Casanova va obtindre un bon resultat en els 3.000 metres marxa (14.36.14) el 7 de juliol a Gijon.

En alçada Sofía Rchi passa a tindre la millor marca del club, amb 1,63 metres aconseguits a Soria en juny. Claudia Martínez té dos rècords en el seu haver, un en llargada amb 5,55 m, I un altre en triple salt amb 11,95 metres.

En perxa continua imbatible Maria Pérez, amb els seus 3,40 metres aconseguits a València el 3 de juliol.

En el relleu 4×100 m femení hi ha una millor marca de 49.34 amb Carla Pons, Amanda Latorre, Maria Evangelista i Marta Morell (C.A. Dianium), I en el 4×400 un altre rècord de 4.07.57 amb Manuela Blasco (filial C.A. Sitges), Sofía Rchi, Pilar Rubio, i Andrea Escrihuela. Tots dos van ser aconseguits en Sòria el 16 de juny.

Pots consultar ací tots els RÈCORDS ABSOLUTS I PER CATEGORIES.