Tercera plaça per a l’equip masculí cadet en el Campionat d’Espanya de Clubs

El CA Playas de Castelló va ser primer i el Trops-Cueva de Nerja, segon. La prova es va celebrar dissabte a Castelló. Fita històrica per al club, ja que era la primera vegada que els xics competien en esta final.
L’equip amb el trofeu després del campionat.

L’equip masculí cadet del Club d’Atletisme Safor Teika va aconseguir la tercera plaça en la Final A del Campionat d’Espanya de Clubs Sub16, que es va celebrar dissabte passat a Castelló, a les pistes de Gaetà Huguet.

Els joves atletes van fer una magnífica competició, donant la sorpresa i alçant-se amb la medalla de bronze amb un total de 84 punts, superant en cinc punts l’Alcampo Scorpio de Saragossa, que va ser quart. El CA Playas de Castelló va aconseguir el títol, seguit pel Trops-Cueva de Nerja, que va completar el podi en segona posició. La resta d’equips van ser l’Hospitalet At., de Catalunya (5è), AD Sprint de Madrid (6è), València Club d’Atletisme (7è) i l’AC Trotasierra, de Màlaga, que va ser huitè.

És la primera vegada que el club aconsegueix classificar el seu equip masculí entre els huit millors combinats cadets d’Espanya, cosa que ja és tot un èxit.

L’equip ‘groguet’ va aconseguir tres victòries parcials, imposant-se en els 1.000 metres llisos amb Xavi Cabanilles (que a més va fer el rècord del campionat amb 3.36.15); als 3.000 m.l amb Diego Lledó i en llançament de martell amb Aarón Córcoles. Va ser segon Adrián Pérez en javelina, i tercer Ricardo Carcelén, en els 300 metres llisos.

Van completar l’equip Javier Dolera en disc (sisè), Joan Valero en 300 metres tanques (quart), Xavier Miret en 100 m.l. (huitè), Laertes Peña en llargada (sisè), Joan Sastre en 600 m.l (cinquè), Alejandro Gálvez en pes (cinquè), Gerard Rodríguez en 100 tanques (quart), Carlos Fernández en triple salt (quart), Hugo Arbona en perxa (huitè), Joel Biruk en alçada (setè), José Marín en els 5 km marxa (sisè), i Jacobo Ramírez en els 1.500 metres obstacles (quart).

L’equip de relleus 4×100, que va ser vuitè, va estar format per Xavi Martos, Hugo Arbona, Xavier Miret i Carlos Fernández. En l’equip de relleus 4×300, que va acabar quart, van competir Laertes Peña, Ricardo Carcelén, Joan Sastre i Xavi Cabanilles.

Esta és una fita històrica per a l’entitat, que ja havia participat amb el seu equip femení en edicions anteriors (2020, 2019 i 2018), però que en el seu debut en categoria masculina s’emporta este bronze, fruit del treball que es fa a l’escola d’atletisme. El Safor vol agrair als clubs filials que van aportar fins a sis atletes a l’equip, com són el CC Garbí (Gandia), La Rabosa d’Alzira i CA Els Sitges de Burjassot.