Vicky Foods patrocinarà la Cursa de la Dona de Gandia les properes dues edicions

El grup internacional d’alimentació i distribució, i el CA Safor Teika, entitat organitzadora, arriben a un acord per col·laborar junts. La tretzena edició se celebrarà diumenge, 29 de març.

La Cursa de la Dona de Gandia té nou patrocinador principal. La companyia d’alimentació Vicky Foods patrocinarà esta multitudinària prova durant els propers dos anys, 2020 i 2021. L’acord de col·laboració també afecta el nom, i la cursa es dirà oficialment a partir d’ara Cursa de la Dona Vicky Foods. El 2020 la Cursa arribarà a la seua tretzena edició, organitzada ininterrompudament pel Club d’Atletisme Safor Teika, una entitat esportiva sense ànim de lucre. Així ho anunciaren el passat dilluns, 18 de novembre, el president del club, Vicent Boscà, el conseller delegat de Vicky Foods, Rafael Juan, i l’alcaldessa de Gandia, Diana Morant, en una roda de premsa en la seu central de la companyia.

Rafael Juan va assenyalar que Vicky Foods va apostar per l’esdeveniment, «ja que compartim els valors de promoure hàbits de vida saludable en el nostre entorn més proper i el de contribuir de manera solidària a una causa social». En opinió del CEO de Vicky Foods, “són dos dels pilars en què s’assenta la nostra estratègia de responsabilitat social corporativa”. Per això, va explicar Rafael Juan, “tot açò unit al foment de l’exercici físic, contribueix a la salut i el benestar dels nostres consumidors”. Va afegir que el grup multimarca “s’uneix a l’esperit de la Cursa en favor de la incorporació de la dona a l’esport de manera habitual i per a lluitar contra les desigualtats de gènere”.

Per la seua banda, el president de club, Vicent Boscà, va agrair a Vicky Foods este important mecenatge esportiu, i va recordar que “l’obsessió” del club sempre ha estat “vore a més dones practicant esport, cosa que estem aconseguint”. Boscà va reconèixer que el suport de Vicky Foods «ens donarà un enorme repercussió, perquè és un grup capdavanter a tota Espanya i fins i tot a nivell internacional, i podrem arribar a més dones».

Finalment, l’alcaldessa, Diana Morant, va felicitar les dues parts, i va remarcar que l’Ajuntament de Gandia seguirà col·laborant amb este esdeveniment, “perquè la Cursa s’ha convertit en un projecte de ciutat i mobilitza a milers de dones de totes les edats”. Va destacar que la cursa ha tingut per bandera aconseguir la igualtat en l’esport a través d’una major visibilització de les dones, “i moltes dones s’han animat a córrer pel fet de participar en esta Cursa de la Dona». A més, va recordar que “encara en la nostra societat hi ha moltes dones que no ixen a córrer assoles per por, i gràcies a esdeveniments com este les dones hem guanyat, al menys a Gandia, estos espais». L’alcaldessa va pronosticar que la col·laboració entre les marques Gandia, Vicky Foods i el club esportiu serà “una combinació d’èxit».

Un altre dels anuncis va ser la data de la propera edició. La cursa serà diumenge, 29 de març, amb eixida i meta a l’avinguda de les Esclaves, i el recorregut habitual pels carrers de Gandia i la veïna localitat de Benirredrà. Es tracta d’una marxa no competitiva, que moltes dones també completen a peu o fins i tot acompanyades dels seus xiquets menuts en carrets. No obstant això, com va recordar Boscà, «la Cursa és un projecte que comença moltes setmanes abans, amb activitats com el pla d’entrenament gratuït perquè les inscrites arriben a ixe dia en plena forma, amb independència de la seua condició física, i que a més està obert tot l’any a través de les seues xarxes socials».

Si bé l’objectiu principal d’esta cursa és el foment de l’esport femení, com en les edicions anteriors, la Cursa dedicarà una part de l’import de la inscripció de cada corredora a una entitat perquè desenvolupe un projecte solidari, i que es comunicarà més endavant.