Xavi Cabanilles es proclama campió d’Espanya cadet en els 3.000 metres llisos

L'atleta entrenat per Carlos Ferrando va completar la distància en 8.40.96 en la prova celebrada a La Nucia, amb rècord del campionat. Van competir en total set atletes ‘groguets’, dels quals cinc van ser finalistes.
Xavi Cabanilles amb la medalla.

Un total de set atletes del Club d’Atletisme Safor Teika van participar en el Campionat d’Espanya Individual Sub16 (Cadet) a l’Aire Lliure, disputat el cap de setmana passat a La Nucia. Cal destacar a Xavi Cabanilles, atleta entrenat per Carlos Ferrando, que es va proclamar campió als 3.000 metres llisos, amb 8.40.97, rècord del campionat. A més, segueix tenint el rècord d’Espanya amb 8.27.36, aconseguit al maig a Gandia.D’altra banda, hi hagué cinc places de finalista. Carlos Fernández va ser cinquè en salt de llargada i huité en triple salt; Lluna Villar, cadet de primer any, va ser cinquena en els 3.000 metres llisos, amb 10:21.69, rècord del club Sub16, Sub18 i Sub20; José Marín va ser sisè en els 5.000 metres marxa; i Jacobo Ramírez va quedar setè en 1.500 metres obstacles.

Bona actuació també de Daniela García, qui va ser la desena en els 1.500 metres obstacles, amb una marca de 5.16.13, fet que suposa rècord de club, i d’Hugo Arbona, l’11è en salt amb perxa. “El fet de portar a set atletes al campionat demostra la qualitat i la fortalesa de la base”, va valorar el director esportiu, David Melo. Per puntuació el club es va situar en el 12è lloc.

Cinc dels set atletes que van competir.