Ximo Ramón queda sisè d’Espanya en llançament de javelina

El club ‘groguet’ va acudir amb tres atletes més al Campionat d’Espanya Absolut celebrat el cap de setmana passat a La Nucia; Laura Castillo, Javier García i Félix Perrier.
D’esquerra a dreta Ximo Ramón, Laura Castillo, Javier García i Félix Perrier.

El Club d’Atletisme Safor Teika va estar representat en el 104è Campionat d’Espanya Absolut Individual d’Atletisme a l’Aire Lliure, que es va celebrar el passat cap de setmana a La Nucia. Ho va fer amb quatre atletes; Laura Castillo (200 m.l.), Javier García (110 m.t.), Ximo Ramón (javelina) i Félix Perrier a les proves de 5.000 m.l. i els 3.000 metres obstacles.

El llançador de Catarroja Ximo Ramón va aconseguir la sisena plaça en la final de llançament de javelina. El jove atleta, que debutava en un campionat d’Espanya absolut, va fer un millor llançament de 66.06 metres en el segon intent. L’atleta ‘groguet’ està preparat pel llançador català Jordi Sánchez, i després de tres anys amb problemes en el colze ha tornat este any en la seua millor versió, on ha aconseguit llançar la javelina de 800 grams fins als 67.01 metres, actual rècord absolut del club.

Per la seua banda, la velocista Laura Castillo va estar a poques centèsimes de classificar-se per a la final. Preparada per Rubén Ortiz a València, es va poder classificar per a les semifinals després de ser segona de la seua eliminatòria dissabte amb un temps de 24.18. Diumenge al matí va ser quarta de la seua semifinal amb un temps de 24.55, amb la mala sort de comptar amb un vent en contra de -3.1 metres per segon, cosa que li va impedir poder passar per temps a la final, ja que van accedir els dos temps de la primera semifinal, que van competir amb un vent contrari inferior. Tot i així, molt bona actuació de l’atleta, encara que el seu campionat important serà d’ací a dues setmanes, el Campionat d’Espanya Sub23 (Promesa).

Per la seua banda, Félix Perrier, atleta francès enrolat en el club, i que es prepara als Estats Units per cursar allà els estudis universitaris, va ser onzè en els 5.000 metres obstacles amb un millor temps de 14.05.75 divendres a la vesprada. També va participar en la final directa dels 3.000 metres obstacles dissabte a la vesprada, però una caiguda en un dels obstacles li va impedir poder acabar la prova.

Un altre atleta que no va tindre sort va ser Javier García, qui va notar molèsties en els isquiotibials en l’escalfament de les eliminatòries dels 110 metres tanques i va preferir no arriscar, sabent que, igual que Laura Castillo, té el seu Campionat d’Espanya Sub23 (Promesa) d’ací a quinze dies en Burgos.